tirsdag, august 05, 2008

I live

Så skete det uundgåelige. Jeg besluttede mig for at finde et løbeprogram jeg kunne følge. Valget faldt på et intervaltræningspgrogram for begyndere fra Aktiv Træning, eller hvad det nu hedder - et eller andet nyt træningsblad, der er målrettet til mænd.

Nå, jeg kastede mig over det. 10 min rolig løb (man skal kunne tale imens, det er MEGET langsomt tempo for mig) og 10 min hårdt løb (kun så man lige nøjagtig kan klare det) og så endelig 5 min rolig løb igen.

Da jeg nåede til de 10 min hårdt løb åbnede himlen sig over mig. Jord, himmel, vand og jeg var et. Jeg kunne føle min krop, føle mine arme der bankede frem og tilbage, mit åndedræt der kæmpede for at hive ilt nok ind i kroppen, og min krop som på et splitsekund var dækket af vand, vand og vand. Det var sindsygt fedt.

Da jeg nåede til de sidst 5 min roligt løb var mine sokker og sko gennemblødte og svuppede. Mine fødder gjorde ondt. Jeg skyndte mig hjem og tog et bad på 20 min tror jeg. Men det var det hele værd.

I dag kan jeg mærke mine ben. Jeg tror at jeg har presset mig mere på de 10 min end jeg ellers har siden jeg begyndte at løbe i januar. Nu glæder jeg mig til næste pas på torsdag. Det bliver "rigtig" intervaltræning med mange korte super hurtige intervaller. Måske kommer jeg snart i form?

Etiketter:

3 Comments:

At 1:22 PM, Blogger LOK said...

Det lyder virkeligt som en vild oplevelse!

Og lige om lidt er du i form :)

 
At 5:39 PM, Anonymous Anonym said...

Wow, hvor er du bare sej!

 
At 9:46 PM, Blogger Unknown said...

pyha det lyder aktiv.. hehe men sejt nok klaret... Bare det at få taget skridtet og komme igang..
cs

 

Send en kommentar

<< Home