tirsdag, maj 31, 2005

Øv øv og 3 gange øv

Nu kan jeg vist ikke længere ignorere tegnene. Godt nok bløder jeg ikke endnu andet end plethalløj, men der er ingen tvivl om at min menstruation er startet nu. Alting er i kaos i maveregionen.

Men der er jo ikke så meget at gøre ved det. Jeg havde læst et sted, at chancerne ved IUI ikke er højere end ved "hjemmerul", når kvinden har endometriose. Dog synes jeg at det er ulogisk. Der var jo 2 æg. Så må chancen da i hvert fald være dobbelt op? Nå. Jeg er ikke læge, så det vil jeg ikke gøre mig klog på, bare konstatere at jeg hele tiden har været sikker på, at det ikke ville lykkes, og nu er det bekræftet.

Vi sludrede igår, om vi overhovedet havde lyst til at gennemgå det igen. Det er jo ikke videre morsomt. Lægen, der anbefalede IUI mente ikke, at vores chancer var gode. Han synes dog at vi skulle prøve 2-3 gange. Jeg tror også at vi tager det næste forsøg med. Behandlingstedet holder sommerferie indtil august, så det passer med at næste forsøg kan skydes afsted i slutningen af den måned.

Derudover håber jeg at vi kan komme igang med IVF til november/december. Så har jeg forhåbentlig fået et fast job. Jeg mener ikke at penge er alt, men jeg ville hade at være arbejdsløs i et halvt år, fordi der ikke er nogen der vil ansætte mig, hvis jeg var gravid. Men vi har nu ikke tænkt os at bruge prævention i mellemtiden, det ville nok være lidt for arrogant.

Så er det i morgen, der er den store dag. Jeg håber at menstruationen når at rase over i dag, så i morgen ikke bliver så slem. Det er slemt nok at skulle møde alle mine nye kollegaer med en kæmpe næse, men hvis jeg også er knækket sammen på midten i smerte, så bliver det vist decideret pinligt.

Jeg synes bare at mit liv flyver afsted i højeste gear, og hvis det ikke var fordi vi så ufattelig gerne ville være forældre, så kunne man godt kalde det perfekt. Men det er det ikke. Der mangler noget.

7 Comments:

At 9:58 AM, Blogger Amocca said...

Jeg vil sige dette: lægerne ville slet ikke forsøge sig med IUI hvis de ikke mente der var en chance for at det virkede!

Deres "objective" er at få dig ind og ud af systemet så hurtigt som muligt, så de ikke skal poste flere penge i dig... det lyder kynisk, men sådan er det jo.... så de vil ikke forsøge sig med ting de ikke regner / håber på / tror på der er en chance for vil virke...

Amocca

 
At 10:42 AM, Blogger GitteK said...

Åh hvor øv!

Håber trods alt du får en god dag imorgen!

Knus og kram!

 
At 11:03 AM, Blogger Spirren said...

øv solsikke

Jeg håber, at dagen imorgen bliver ok - held og lykke...

Knus M.S

 
At 3:18 PM, Blogger Mira said...

ØV Solsikke!!! Jeg håber for dig at du hurtigt kommer ovenpå igen og bliver klar til næste runde.
Trøsteknuser fra Mira

 
At 6:32 PM, Blogger HBT said...

Åhhh nej. Håber at du fået en rigtig god første arbejdsdag i morgen.

Jeg vil som Amocca også sige at hvis de mener det er spild af tid og penge så sender de jer videre til IVF.

Kh Heidi

 
At 10:15 AM, Blogger soesterlystig said...

Jeg er levende bevis.. blev sendt direkte til IVF på trods af, at det kun var den eneæggeleder der med sikkerhed var lukket. De spilder ikke din tid med vilje..
:-)

 
At 10:51 AM, Anonymous Anonym said...

Jeg er enig med de andre. Lægerne spilder kun vores tid så længe de sætter os til at måle temperatur og sådan nogen andre åndsvage ting.

Så snart der kommer penge med i billedet er de anderledes kyniske.

Men det hjælper at råbe og trampe i gulvet, hvis du vil videre i systemet.

 

Send en kommentar

<< Home