søndag, oktober 02, 2005

Og på vej op

Sikke dog en uge. Her er sket helt ufatteligt meget, men for nu vil jeg holde mig til behandlingen.

Jeg var meget bekymret i løbet af ugen, fordi min menstruation ikke rigtig ville starte. Jeg begyndte at pletbløde mandag og tænkte i første omgang at det var fint, for nu nåede jeg da at få menstruation inden fredag, så jeg var klar til optur. Men ak. Den ene dag med kun pletblødning tog den næste. Om onsdagen begyndte jeg at få ondt i maven, og så troede jeg at den var hjemme. Men nej. Torsdag fik jeg MEGET ondt i maven meget pludseligt, og var overbevist om at det var nu. Men nej.

Fredag morgen vågnede jeg så tidligt. Tog en håndfuld smertestillende, og gik på toilettet. SÅ startede min menstruation endelig, og til trods for at jeg havde det af h. til så følte jeg trang til at ytre et lille glædeshyl. Dog var jeg temmelig nervøs i løbet af fredagen for at slimhinden ikke var tilstrækkeligt afstødt til at gå i gang med næste portion hormoner.

Inden hospitalet var vi forbi apoteket. 1600 slag. Puha. Godt der findes dankort. Så kan man køre kortet igennem, trykke på knappen og imens synge en eller anden fjollet sang i hovedet. Jeg er egentlig lige glad med hvad det koster. Vi vil jo have et barn. Men hold da op stadigvæk.

Og så til den glade nyhed. Slimhinden var fin, æggestokkene var fine, ja alt var fint. Så vi skulle gå i gang med Puregon i går.

Så nu har vi fået noget nyt legetøj at muntre os med. Vi er også i gang med at lægge stikketidspunktet om til aften, så det kan tages samtidig, og så det passer med at jeg ikke har taget dosis endnu, når jeg kommer igen om en uge, så jeg kan reguleres, hvis det ikke passer perfekt med dosis.

Næste scanning er på fredag. Vi har fået at vide, at man typisk skal fortsætte med hormoner i nogle dage endnu, men det KUNNE være at vi var klar.

Jeg er bare glad for at opturen er i gang. Ikke fordi jeg er så utålmodig for tiden, men vi skal på ferie i slutningen af oktober, så vi er ligesom nødt til at have ægget/æggene på plads inden vi rejser.

Status over nedregulering: Ikke én sølle bivirkning kunne jeg mønstre. Hverken hedeturer, hovedpiner eller mærkeligt humør. Ikke engang PMS. Så det er dejligt. Sygeplejersken lød helt forbavset da jeg sagde det. Men ok, der er som nævnt også sket en HEL masse i denne uge. Mere end jeg orker at komme ind på nu. Men det er ret godt....

Og så har vi lige shoppet lidt. Jeg gik amok i "min" butik og fandt mig et super sødt sæt tøj så nu er jeg endnu mere glad. Faktisk er jeg meget glad for tiden. Mit liv er dejligt, selvom det er hektisk.

Jeg kan godt mærke at nerverne omkring det her er ved at melde sig. Hvordan ser det ud på fredag? Virker det overhovedet på mig alt det her?

Vi blev spurgt om vi vil have et eller to æg op. Ærligt talt ved jeg det ikke. Vi er ikke skræmt af at få tvillinger. Vi vil faktisk meget gerne have tvillinger - men når det så er sagt, så vil vi hellere have et barn af gangen. Så vi blev enige med lægen om at hvis der er mange fine fryseegnede æg så starter vi med et æg. Hvis der kun er mindre gode æg, kan vi få sat to op.

En lille opdatering fra glade fru Solsikke. Jeg håber at resten af indbyggerne i blog-land er i lige så godt humør på trods af det mildest talt dårlige vejr!

3 Comments:

At 6:10 PM, Blogger Pia said...

Held og lykke med opturen og en forhåbentlig god ægudtagning.
Kan sagtens forstå jeres beslutning, lyder faktisk fornuftig i mine ører.
Som læst på en anden side, så tillykke med det nye job.

Knus
Pia

 
At 8:46 PM, Blogger Signe og Jan said...

Tilykke med at være godt i gang! Kan du så få lagt nogle æg!!

 
At 4:44 PM, Blogger HBT said...

Ihhhh held og lykke med opturen håber den går lige så let som nedreguleringen.

Knus

 

Send en kommentar

<< Home