onsdag, januar 07, 2009

Dagens høst

8 follikler blev det til. Så nu er vi glade, og jeg er træt. Det gik faktisk meget fint. Jeg fik stor ros undervejs, men har svært ved at se hvad jeg gjorde - jeg skulle jo bare ligge stille. Endnu engang fik jeg den dobbelte dosis morfin, så til trods for at jeg skal have en mikro-dose Puregon skal jeg have maksi-dose morfin. Sådan er der så meget.

Lægen var vildt begejstret da han scannede mig.

Jeg har meldt mig syg i dag. Har ikke fortalt arbejdet noget om behandlingen, synes at det er lidt svært når nu jeg er rimelig ny på mit arbejde. Samtidig ved vi ikke hvad fremtiden bringer, der kan jo gå lang tid før jeg bliver gravid, og i den tid har jeg ikke lyst til at blive marginaliseret. Men det er lidt mærkeligt at lyve direkte. Og så alligevel ikke i dag. I dag er jeg jo syg. Men planen er også at melde mig syg torsdag og fredag. Så kan jeg arbejde hjemmefra, så jeg reelt ikke snyder nogen, og samtidig slippe afsted til ægoplægning klokken 13.30 uden nogen lam undskyldning for hvorfor jeg er nødt til at gå klokken 12 på en fredag. Lægetider har jeg brugt for meget her på det sidste (ifm de andre scanninger).

I morgen vil jeg prøve at høre hvordan det går med befrugtningen. Det bliver spændende.

I øvrigt var mit taljemål vist lidt henne i vejret. I dag og i går målte jeg i hvert fald 75 cm. Tror ikke at jeg bliver overstimuleret i denne omgang. Lægerne nævnte i hvert fald ikke noget. Men derfor kan jeg jo godt drikke rigeligt med væske og prøve at lægge mærke til om bughulen vokser alligevel. Tak for de krydsede fingre. De virkede åbenbart. Så skal der krydses til fredag, og så skal der krydses i 2 uger....

Etiketter:

3 Comments:

At 3:33 PM, Blogger LOK said...

Stort tillykke med "høsten" ! 8 stk er da flot. Og så krydser vi det hele for at de arter sig de næste par dage.

Håber du kan nøjes med de dage, så du ikke behøver flere sygedage. Det er jo ikke nemt, når man er så pligtopfyldende og ikke vil gøre alt for meget væsen ud af sig selv. Kender det desværre kun alt for godt.

 
At 6:06 PM, Blogger Diana said...

Tillykke med dagens høst :) Jeg håber æggene putter nok så fint i petriskålen lige nu, så I kan få Jer et guldæg inden længe.
Jeg er klar på at krydse videre - i dag, i morgen og i de forfærelig lange 2 uger.

Knus,
Ønske

 
At 8:56 PM, Blogger QVINDEN said...

spændende at I er i gang igen. Krydser fingre for jer.

 

Send en kommentar

<< Home