søndag, januar 04, 2009

Godt nytår

Uh, hvor tiden flyver. Jeg må indrømme, at der er mange jern i ilden for tiden.

Junior trives. Vi har haft en lidt dum natteperiode for tiden, hvor han ikke har villet sove selv. Men det går heldigvis den rigtige vej. Han har fået en fin juniorseng fra Ikea, som han er meget stolt af, så det har vist hjulpet lidt. De 2 år er meget stort for ham, og han fortæller gerne hvor stor han er med stolthed i stemmen, når han bliver spurgt.

Hans sprog har udviklet sig helt vildt! Det er utroligt så meget han forstår og så meget han kan sige. Han kan uden problemer lave sætninger med 6-7 ord, og han bruger "jeg", "mig", "du" og "dig" næsten helt rigtigt. Han forsøger også at sætte ord i datid, men har ikke helt styr på dem som bliver bøjet utraditionelt. Juleaften var han bare en stjerne som hentede alle gaverne og glad bragte dem ud til den rette ejer (bortset fra dem, hvor han ikke forstod hvem det var til, så sagde han bare "Den er nemlig til mig" - indtil han fik det ordenligt forklaret).

Vi voksne har også haft en turbulent tid. Didriks arbejde gik konkurs og eftersom jeg stadig føler mig temmelig ny i mit, er vi lidt på usikre ben begge to. Jeg er dog ikke i tvivl om at jeg tog den rette beslutning om at skifte og er super glad for det. Der har dog været mange rejser, men nu er det ved at stilne lidt af. Jeg har sagt nej tak til en 5-dages rejse til Paris til foråret, for at det ikke skulle fylde for meget. Når januar er gået er vi vist snart nede på den ene rejse om måneden med en overnatning, som jeg var blevet stillet i udsigt. Der er dog lige en 3-overnatningsaftale i næste uge. Suk. Jeg tror min megen rejseaktivitet er en del af forklaringen på de dårlige nætter. Men ellers har han nu ikke vist tegn på at være generet. Og mht. Didrik så går det også nok. Der er noget under opsejling og en eller anden dag får vi vel nogle penge fra LG. Selvom de vist har lidt travlt for tiden.

En rigtig stor ting lige nu er et nyt ivf-forsøg. Vi bestilte en samtale i december, og det passede med at vi kunne begynde den lange behandling samme dag, så det gjorde vi. Nedregulering gik fint. Jeg var en kylling og valgte næsespray fordi jeg skulle ud og rejse, og ikke var sikker på at jeg kunne stikke mig selv. Skal jeg igennem det igen, vil jeg dog tage injektionerne, hvor er det bare belastende at skulle huske på 3 gange i døgnet!

Egentlig havde jeg ikke de store bivirkninger ved nedreguleringen. Jeg havde lidt humørsvingninger, men de faldt sammen med pms, så jeg tror bare at det er det. Nogle af gangene fik jeg lidt hovedpine lige efter en næsespray, men det gik hurtigt over. Og så blev jeg rigtig syg juleaften, men det var vist influenza.

Juledag skulle jeg så begynde stimuleringen. Historien er at jeg første gang fik 125 IE sat ned til 100 på 8. dagen og blev overstimuleret. Så fik jeg 50 IE om dagen og 2 æg ud (og gravid!). Vi blev enige om 75 IE. Lægen har LOVET mig, at jeg ikke bliver overstimuleret!

Jeg skulle til tjek den 2. januar, men blev bekymret fordi det var så sent, så jeg fik en ekstra scanning den 30. Her så det fint ud. 3 æg i den ene side og lidt flere og lidt større i den anden, så lægen mente kun at de kunne få 3-5 æg ud fra den gode side.

Den 2. januar var jeg så til tjek igen, og her var der pludselig 4 æg i den "dårlige" side og 9-10 stykker i den gode. Lægen mente at de kunne få de største 5 med fra den gode side og de 4 fra den anden, så han var ganske glad. Jeg skal så komme igen i morgen.

Jeg er lidt bekymret. Det rumsterer godt i underlivet og jeg vil bare IKKE være overstimuleret igen. Jeg nægter simpelthen at blive aflyst! Det kan de godt glemme! De har LOVET mig!!!!

Jeg ringede i dag for at få lavet min tid mandag om, og spurgte sygeplejersken om det var normalt at det roder rundt, og det forsikrede hun mig om at det var. Så der er ikke andet at gøre end at se hvordan det ser ud i morgen. Jeg orker ikke en overstimulering midt i mit liv lige nu. Jeg har ikke tænkt mig at fortælle nogen om dette forsøg på arbejdet eller andre steder, og så er det pokkers upraktisk at bliver overstimuleret. Men jeg har jo aldrig prøvet en "rigtig" ivf. Kun en omgang hvor det gik galt, og en hvor der næsten ikke skete noget, så jeg ved ikke hvordan det skal føles når det bare går efter planen.

Så kryds fingre for mig. Og så skal der forhåbentlig krydses sådan rigtig for real.

Godt nytår!

Etiketter: