lørdag, februar 11, 2006

Strøtanker og løbetur

Hmmm... jeg har fået at vide at man tidligst kan have bivirkninger af nedregulering efter en uge. Det skulle først være dér, at man har en effekt af medicinen. Meeeen jeg er godt nok i et sært humør for tiden. Måske det bare er almindelig irritation over at alt det her er nødvendigt? Jeg ved det ikke.

Jeg har kunnet mærke at jeg har bidt af søde Didrik hele dagen. Og det irriterer mig. Det kommer lige som ud, uden at jeg vil det og uden at jeg mener det. Og jeg kan høre med det samme, at det bare lyder alt for hårdt og alt for dumt.

Men så tog jeg mig en løbetur. Jeg har ellers stort set ikke løbet siden jeg købte skoene pga vejret og kursus og sådan. Men i dag skulle det være. Og hvor var det bare skønt! Det var helt og aldeles fantastisk. Jeg kunne fysisk mærke hvordan en masse spændinger og irritation forlod min krop, mens jeg sugede sollyset til mig. Det kan virkelig anbefales.

Godt nok er jeg i helt ualmindelig dårlig form. Jeg har netop målt ruten til 3,8 km på Map24, (og det tog mig næsten 1/2 time .. hmmm... man kan måske gå hurtigere?). Men jeg er meget stolt af mig selv. I gamle dage (læs for ca. 2 år siden) kunne jeg stort set ikke løbe 100 m om det gjaldt mit liv. Og jeg har ikke trænet. Tvært imod laver jeg meget mindre nu, da jeg ikke cykler dagligt længere. Men jeg tror at det hænger sammen med mit vægttab. Jeg var oppe på omkring 62 kg da jeg vejede mest. Nu ligger jeg lige under 55. Det er jo faktisk også noget af en forskel. Tænk at prøve at løbe rundt med 7 liter letmælk under armen. Der er faktisk ikke noget som helst at sige til, at jeg kan løbe meget længere og nemmere nu.

Så må jeg bare få arbejdet lidt med tempoet. Men i dag havde jeg bare lyst til en god lang tur.

(Uha, jeg håber ikke at der er nogen garvede løbere, der læser det her. Det er godt nok nogle usle data - og at jeg så ovenikøbet er stolt af det.)

Måske var effekten på mit humør kun kortvarig. (Didrik har brokket sig over at jeg bider af ham), men effekten af at gennemføre noget, jeg har sat mig for - stoltheden - den holder. Det føles skønt at få en masse fra hånden. (Ud over løbeturen har jeg vasket to vaske, taget tøj ned, handlet, lavet frokost, lavet kaffe, handlet igen, været på apoteket og ryddet op i huset.)

I aften skal vi smovse. Vi ville egentlig have været ude at spise, men ingen af de restauranter som vi havde lyst til at spise på, havde bord til os i aften (ja, vi ringede først i dag - rimelig dumt). Så jeg har købt sushi og lækre tournedoser og masser af frisk frugt, og vi har besluttet at drikke en af vores superlækre vine, som vi ellers aldrig nænner at drikke, fordi det bliver for fint.

Fra jeg begynder på stimuleringen vil jeg droppe koffeinkaffe og alkohol, men ikke før. Og fra næste uge må vi prøve at spise lidt endometriosevenligt igen, så jeg ikke får alt for ondt under næste menstruation, men ikke i aften. I aften skal vi hygge!

Glædelig lørdag hele blogland!