fredag, januar 27, 2006

Spændingen stiger

Beklager den klichéagtige overskrift.

Jeg er netop blevet scannet på dag 6 og der var follikler på både 9, 8 og 7 mm. Når der er én der er 10 mm tager man æg ud dagen efter. Pga weekend kan jeg først komme igen til scanning mandag, og der mener lægen at jeg er klar til aspiration.

Jeg spurgte om man kunne dyrke æggene en dag længere, så de kommer tilbage lørdag (pga kurset), men det endte med at laboraten blev enig med sig selv om at man ikke kan. Så jeg får en tid til scanning mandag. Enten kommer der æg ud tirsdag eller også bliver jeg aflyst.

Min livmoderslimhinde er kun 3 mm. Den skal være over 5 mm, så det tyder måske meget godt i forhold til tirsdag.

Egentlig er det ok med mig. Jeg er faktisk rigtig glad. Nu ser der endelig ud til at min krop samarbejder og laver nogle follikler i stedet for det pjat sidst, hvor der ikke skete en dyt før på dag 12 eller 13 eller hvornår det nu var.

Så det ser ud til at ventetiden i fremtiden er begrænset. Hvis jeg bliver aflyst denne gang er der kun godt 3 uger til min næste menstruation, og så ser det ud til at der er ægudtagning omkring dag 8-9. SKØNT. Det tyder måske også på nogle bedre æg.

Iøvrigt kunne de slet ikke se nogen cyste. Der var muligvis en lille bitte dut, som godt kunne være en endoometriosecyste i dvale, men ikke noget aktivt. Så det er også dejligt.

Hvor ser alting dog lyst ud lige nu!

(Bortset fra at jeg er en evighed om at skrive, fordi jeg har brækket min negl halvvejs nede - øv, det er vildt klamt og smertefuldt.)

Glædelig weekend til hele blogland. Min weekend bliver forhåbentlig både spændende og afslappende.

6 Comments:

At 2:27 PM, Blogger GitteK said...

Dejligt at det lysner...selv her i tågen ;o)

God bedring med neglen, håber den fluks gror ud, man skal jo ha noget at bide i når spændingen stiger...
KNUS

 
At 3:21 PM, Blogger Snowie said...

Kære Solsikke!

Det lyder dejligt, at folliklerne arter sig!!

Rigtig god weekend til dig også - og pøj-pøj på mandag :o)

kh Snowie

 
At 5:51 PM, Blogger MariaG said...

krydser fingre for at alt falder i hak :0)

 
At 6:26 PM, Blogger soesterlystig said...

Pøj pøj med det hele! :-)

 
At 1:01 PM, Blogger Mira said...

Håber det går som det skal!!!

 
At 8:39 PM, Blogger Monja said...

Jeg krydser fingre for ægudtagning på tirsdag, så det passer med kurset. ih, hvor jeg kender det med at få det hele til at gå op i en højere enhed med tidsplanslægningen, men det er da dejligt at det er så korte forsøg, så bliver ventetiden begrænset.

knus fra Monja

 

Send en kommentar

<< Home