onsdag, september 06, 2006

28+0: Nye bevægelser

Den lille bliver ved med at udvikle sig. Han er også begyndt at vende sig, tror jeg. I starten kunne man mærke ham tydeligst med en hånd mod maven. Så i weekenden var det pludselig svagere, samtidig med at jeg kunne mærke ham inderst i maven som om han sparkede ind mod tarmene. De bevægelser, der kunne føles udvendig, blev også meget mere diffuse, nærmest som var det en ryg, der lå og stødte imod.

Siden har han vendt sig nogle gange. Han har stadig fødderne i samme retning, vil jeg tro, men han vender sig ofte, og det føles helt vildt når han gør det. Som om maven er fyldt op med noget meget glat.

Moren har det stadig godt. Til trods for at den seneste tur på vægten afslørede at jeg har taget ca. 8,5 kg på siden første lægebesøg, så føler jeg mig ikke besværet af vægten.

Min træthed bundede åbenbart i begyndende sygdom. Jeg har ligget brak det meste af ugen og ved ikke helt hvordan dagen i dag kommer til at gå. Min hals har drillet og hele kroppen har opført sig som var den offer for en influenza.

Nu glæder jeg mig endnu engang til det skal blive weekend, og jeg kan holde fri med god samvittighed.

Ifølge min-maves ugeoversigt skulle DJ være oppe på 1,2 kg nu (men vægten varierer meget fra barn til barn). Det er en dejlig tanke at lægerne sandsynligvis vil kunne holde ham i live fra nu af, og at han vil kunne klare en for tidlig fødsel uden alvorlige mén. Jeg føler nu ikke, at jeg er på vej i fødsel, men det er en beroligende tanke.

6 Comments:

At 11:59 AM, Anonymous Anonym said...

Det er et stort vendepunkt, når man ved at barnet med stor sandsynlighed vil kunne klare sig trods for tidlig fødsel. Tillykke med endnu en milepæl!

 
At 1:43 PM, Blogger LOK said...

Hvor må det bare være fantastisk at mærke DJ's bevægelser. Og tænk at han vejer 1,2 kg!

Stort knus Lok

 
At 5:59 PM, Blogger Frøkenhat said...

God bedring!

 
At 8:07 PM, Blogger MariaG said...

sikke stor han er ved at være!! Det går jo stærkt nu...han skal jo stadig nå at tage over 2 kg på...det er næsten ikke til at forstå¨!!

God bedring!

Knus MariaG

 
At 8:35 AM, Blogger Signe og Jan said...

god bedring. Jeg kan godt forstå din tanke om overlevelse

 
At 11:38 AM, Blogger Spirren said...

Velkommen ind i 3 og sidste trimester søde :-)

 

Send en kommentar

<< Home