onsdag, august 09, 2006

24+0: Ferie

Så er der gået to uger siden sidste post. Jeg har haft ferie og nydt det. Vi har fået badet og svømmet, cyklet og gået og bare hygget, så det var lige hvad vi trængte til.

Der var dog en nat med tordenvejr, sådan rigtig lige over hovedet på os, og jeg skal love for at DJ blev forskrækket, han sparkede løs. Jeg var faktisk lidt bekymret for ham, for han virkede bange, så jeg måtte ae ham til han faldt til ro igen.

Underbevidstheden er vist ved at gøre klar til den lille nu. Jeg havde undret mig over at jeg slet ikke havde drømt om at blive mor. Det har jeg så gjort de seneste nætter. Det er både dejlige drømme, men samtidig er der et problem. I nat drømte jeg f.eks. at jeg besøgte mine forældre med den nyfødte og jeg skulle sove i et andet værelse end DJ. Det gik fint og jeg vågnede glad om morgenen, indtil jeg kom til at tænke på, at jeg slet ikke havde kunnet høre DJ, så han havde sikkert ligget og grædt alene på sit værelse. Da jeg så gik ind til ham kunne han både tale og forstå komplicerede sætninger, og det forvirrede mig meget.

Nå, det er nok ikke så mærkeligt, at jeg har forvirrende drømme. Jeg må da også indrømme at jeg ser frem til moderrollen med blandede følelser. Først og fremmest glæder jeg mig, men en del af mig er bekymret for om jeg kan finde ud af det. Om jeg panikker og slet ikke kan leve op til mine ideer om hvordan jeg synes jeg skal være.

Heldigvis har jeg min mand. Han er og har altid været guld værd. Sammen med ham skal det hele nok gå! Så bekymringerne har ikke overtaget, men jeg tror nu at de er meget sunde at have. Selvfølgelig er jeg ikke ekspert-mor fra start af. Til gengæld elsker jeg allerede nu min lille dreng så uendelig højt at jeg er sikker på at det giver mig en super start på morrollen.

Mht. mit helbred går det fint. Ingen alarmerende smerter. Jeg havde dog en dum dag, hvor jeg sad i sådan en ligge/slænge stol. Det var ikke et hit, så den holdt jeg mig langt væk fra resten af ferien.

Jeg har været til min første gravidgymnastiktime. Det var faktisk hårdere end forventet. Jeg havde frygtet at vi bare skulle sidde og lave strækøvelser, men der var faktisk power på. Heldigvis blev jeg ikke så smadret i kroppen i dagene efter, som jeg frygtede, så jeg må da have en nogenlunde muskelstyrke.

Så er der ellers lægebesøg i morgen. Det 2. obligatoriske. Jeg håber, at det bliver mere spændende end det 1. Men det tror jeg nu også. Nu skal vi jo høre hjertelyd (jeg tager Didrik med). Jeg synes også at det er betryggende at få målt blodtryk og tjekket urin, selvom jeg da hverken regner med eller håber at hun finder noget alarmerende. Jeg vil også høre om hun ikke vil måle min blodprocent, da jeg synes at jeg er begyndt at blive mere træt igen. Det hænger sikkert bare sammen med at jeg er oppe hver nat - i ferien var det 3 gange pr. nat, men det har været nede på de sædvanlige 1-2 gange derefter. Jeg tror, at det hang sammen med varmen - jeg vågnede flere gange om natten, og når jeg først vågner så skal jeg tisse - jeg kan i hvert fald ikke sovet før jeg har gjort det lige gyldigt hvor lidt der er.

Min arbejdsplads er ved at indse at jeg "snart" skal på barsel - om præcis 12 uger i dag - og det er både rart at føle sig værdsat men samtidig lidt anstregende at den mener, at jeg skal nå en masse inden november. Samtidig er de vist bekymrede for mit helbred, så der er snart hævesænkebord og alt muligt andet, til at gøre min hverdag bedre. Det er nu rart at blive taget alvorligt. I det hele taget er det en fantastisk arbejdsplads - at alle er så glade for min graviditet betyder virkelig meget for mig.

Apropos arbejde må jeg hellere se at få nået dagens dont!

2 Comments:

At 3:51 PM, Blogger LOK said...

Kære Solsikke

Velkommen tilbage fra ferie!!

Hvor kan man altså drømme nogle underlige ting indimellem ;)

Håber at lægebesøget går godt.

Knus Lok

 
At 9:25 AM, Blogger Spirren said...

Jeg ved du bliver en god mor Solsikke:-)
Det er godt, vi har 9 måneder, som jo reelt er 10, til at vænne os til tanken og livet som mor og familie.

Hvordan gik det hos lægen.

Tanker fra Spirren

 

Send en kommentar

<< Home