fredag, juni 09, 2006

15+0: Uforskammet heldig

Tja, sådan føler jeg mig. Som andre før mig tidligere har været inde på - og det har jeg vist også selv - så er lykke en mærkelig størrelse. Når man bærer en stor sorg, så er det naturligt at sætte lighedstegn mellem at fjerne sorgen og lykke, men sådan er det ikke. Hvis man fjerner sorger er man ikke ulykkelig længere. Og det er uendelig dejligt. Samtidig mærkeligt når sorgen har været en følgesvend længe.

Men når det så er sagt, så kan jeg mærke en boblende lykkefølelse, der sniger sig ind over mig. Jeg ville allerhelst scannes hver eneste uge, men jeg ved nu, at den lille har det godt. Jeg glæder mig som et barn til at mærke liv derindefra, men prøver at væbne mig med tålmodighed. Men lykken er der i hvert fald. Den er der, når jeg besøger nyfødte og for første gang kan nyde dem uden forbehold, fordi den grimme tanke "vil Didrik og jeg nogensinde opleve det, som disse nybagte forældre oplever" ikke dukker op. Hvor ER det en lettelse. Og lykken er der når jeg en gang i mellem tænker på det lille liv der vokser i mig, og kan lægge en hånd på min runde mave. Og endnu mere når jeg ser på min mand.

Samtidig med at jeg ved med min forstand at vi skal være forældre, så er jeg vildt utålmodig. Tiden skal gå, for med tiden bliver den lille bedre i stand til at klare verden udenfor og en fødsel er mulig. Jeg glæder mig som sagt til at mærke liv - ja jeg glæder mig til at skulle til jordemoder hvor ligegyldigt det end er. Og så glæder jeg mig til den næste scanning om 4 uger.

En lille status:

Tja, jeg har ikke vejet mig, men føler mig ret sikker på, at der er røget nogle kg på. Mine br(y)ster er blevet store (større - de har altid været små, så at kalde dem store nu er nok en tilsnigelse) og bløde - gæt hvor glad min mand er for dem? Maven følger også godt med. Der er endnu ingen, der har gættet det ud fra maven, men de fleste siger, at de kan se det, når de først ved det. Jeg kan stadig være i en del af mit almindelige tøj, men ikke det stramme. Jeg har lånt nogle ventebukser men regner også snart med at købe nogle selv, mangler nogle sorte synes jeg.

Jeg har det godt. Rigtig godt. Ikke skyggen af kvalme (som jeg jo heller ikke har haft før) og trætheden er reduceret kraftigt. 9 timer om natten så er jeg glad og frisk.

Jeg har gransket mit maveskind for blodårer, men er indtil videre blevet skuffet. Min mand har også spurgt mig hvorfor i alverden jeg ønsker mig tydelige blodårer - det er jo grimt. "Ja", har jeg svaret, "men det er et graviditetstegn". Så sindsyg er jeg i hvert fald blevet.

Indkøb er der ingen af endnu, men jeg har hentet diverse babypakker, så jeg har da lidt at kigge på.

Nyheden er nu spredt til familie og de fleste venner, og hvor er de blevet glade.

God weekend allesammen!

4 Comments:

At 11:49 AM, Anonymous Anonym said...

Aiii Solsikke hvor er det dejligt at læse dine indlæg for tiden. Jeg bliver så glad når jeg læser dem og jeg kan meget nemt sætte mig ind i hvordan du har det.

Dog kunne jeg have lyst til at sende dig et billede af min mave efter en tvillinge graviditet, så vil du nok være glad for at du mangler tydelige blodårer. MEN jeg kan godt forstå du mangler dem og jeg betaler gerne med en meget grim mave for guldklumperne.

Glæder mig allerede til næste indlæg :-) Måske har du så mærket liv *SS*

 
At 12:01 PM, Blogger Spirren said...

Tilykke med at være noget til "lykke og glædestadiet" i din graviditet Solsikke:-)

Bare rolig de der graviditetstegn skal nok komme, før end du aner det.

Også rigtig god weekend til dig.

Knus fra mig

 
At 2:44 PM, Blogger Monja said...

Hvor er det dejligt at høre det går så godt. Jeg bliver helt sentimental for det er bare sådan en dejlig tid når man venter sig.

Knus Monja

 
At 10:36 AM, Blogger MariaG said...

Åh, hvor jeg dog glæder mig til, jeg når dertil, hvor du er nu!! Jeg svæver rundt i usikkerhed...jeg har svært ved at vente de sidste 2 uger til scanning!!

 

Send en kommentar

<< Home