fredag, april 21, 2006

8+0 og ikke mere blod

I løbet af onsdagen stoppede blodet. Der nåede ikke at være særligt meget, og det var meget mørkt og tydeligvis ikke i nærheden af at være friskt. Jeg tror, at det skyldes scanningen. Hun var meget voldsom, og det gjorde også lidt ondt på et tidspunkt. Så sarte slimhinder må være forklaringen.

Jeg kan dog mærke at skrækken sidder i mig. Jeg havde troet/håbet at scanningen kunne give mig den ro, der skulle til, for at jeg kunne begynde at nyde og tro på min graviditet. Nu er jeg da begyndt at slappe lidt af igen, men jeg kan slet ikke forholde mig til at jeg virkelig ER gravid.

På tirsdag skal jeg til lægen. Så vil jeg forhøre mig om jeg kan nå at få foretaget en NF-scanning inden vores ferie i uge 20. Hvis ikke, vil jeg prøve at høre fertilitetsklinikken, om jeg kan få en ny scanning inden vi skal afsted. Jeg føler, at jeg har behov for det. Mest for at kunne slappe af på ferien.

Apropos ferie så kunne den ikke falde bedre. Jeg tæller arbejdsdagene (13) inden og glæder mig helt utroligt til at skulle dase. Det er altså hårdt at være nyuddannet og ikke have så mange uger - når man så ovenikøbet er vant til de ferier der er under studiet, så kan det virkelig mærkes. Til gengæld nyder jeg at have fri når jeg har fri. Så jeg vil nu ikke ønske at være studerende igen.

9. uge. Det er jo helt vildt. Jeg er faktisk på en måde ganske lettet over at der ikke var tvillinger. Jeg ville elske at få to, og vi havde allerede talt om alle fordelene ved det. Men jeg er glad for at dette ikke bliver en risikograviditet og en risikofødsel, og at min lille krop kun skal bære et barn af gangen. Nu jeg skriver lille, så er det nok ved at være en saga blot. Jeg spiser virkelig meget, og sover endnu mere. Min mave er også allerede bulet ud. Normalt samler jeg mit fedt på bagsiden og lårene, men nu har jeg helt tydeligt fået mave. Men alt tyder jo på at jeg lige så godt kan vænne mig til det.

Nu må det vist snart være weekendtid. Jeg er i hvert fald slet ikke gearet til mere arbejde.

Egentlig synes jeg faktisk at mit energiniveau er på vej op igen. Jeg har de seneste dage ikke sovet til middag, men bare sovet lang tid om natten i stedet for. Jeg har så også været utrolig kvæstet om morgenen, så det bliver skønt ikke at skulle op på noget bestemt tidspunkt i morgen.

Livet er skønt. Nu vil jeg så småt prøve at pakke sydens frugter sammen og vende snuden mod hjemmet hvor min dejlige mand sikkert befinder sig.

8 Comments:

At 2:34 AM, Anonymous Anonym said...

Hej Solsikke
Et stort held og lykke med dit "babyprojekt"
Jeg har selv været igennnem behandling og var i Spanien for at få et donoræg. Blev gravid i 2. forsøg. Som dig blødte jeg også - falsk alarm. Det der faktisk sker er, at koppen "tester" om barnet er levedygtigt. Kroppen forsøger at udstøde barnet, som jo er en form for fremmedlegeme i kroppen. Hvis barnet bliver hængende så er den god nok. Hold fast i den tanke, at når det ikke bliver til mere end en pletblødning, så er det fordi du har en lille sund, rast og stærk baby i maven.
Min pletblødning endte med, at jeg nu har en to måneder gammel baby liggende sovende her ved siden af min computer :-)

 
At 9:52 AM, Blogger Solsikke said...

Hej Jette

Stort tillykke med dit lille mirakel. Hvor er det godt at høre! Og tak for de beroligende ord!

Knus,
Solsikke

 
At 12:53 PM, Blogger Frandse said...

Hej Solsikke

Et kæmpe stort tillykke - hvor er det dejligt for jer.
Håber du får din scanning inden I skal på ferie, så du kan slappe af og nyde tiden med jer to alene, om ikke så længe er I jo blevet til 3:-)

Knus
Anne

 
At 4:45 PM, Blogger Spirren said...

Kære Solsikke

Bare rolig roen kommer helt af sig selv...
Glød dig til nf, for det er så vildt:-)

Jeg er glad for at høre, at du ikke bløder mere.

Jeg ved, jeg har spurgt tidligere, men gør det lige igen, har du ikke en mailadresse?

Stort knus Spirren

 
At 5:00 PM, Blogger Solsikke said...

Hej Spirre

Det har jeg da: solsikkespost@hotmail.com

Knus,
Solsikke

 
At 6:18 PM, Blogger Mira said...

godt at der igen er styr pådet. Fortsat held og lykke med graviditeten.

Knus fra Mira

 
At 9:03 AM, Anonymous Anonym said...

Hej Solsikke,
held og lykke med det hele. Jeg har selv været i behandling og er nu i 34. uge. Bekymringerne kan tage over, og så er 9 måneder laaaang tid. Jeg havde en god samtale med min læge, der fik mig overbevist om, at jeg skulle slappe lidt af (jeg tjekkede stadig papiret, hver gang jeg var på wc, da jeg var 18 uger henne...)Jeg håber det bedste for dig!
Ina

 
At 10:15 AM, Blogger Spirren said...

Hvordan gik det hos lægen igår Solsikke?

Knus

 

Send en kommentar

<< Home