onsdag, april 19, 2006

7+5: Gode og dårlige nyheder

Så oprandt dagen for scanningen endelig. Det gik over alt forventning. Der lever et lille væsen med et hjerte, der slår helt af sig selv, inde i mig. Er det ikke fantastisk???

Da jeg kom hjem og fik sovet mine velfortjente 1 1/2 timer, opdagede jeg dog til min gru og rædsel blod i mine trusser. Godt nok gammelt blod, men ikke desto mindre blod. Det er der endnu. Ikke meget, men det er der.

Jeg har netop talt med en sød sekretær på fertilitetsklinikken. Hun synes, at jeg skal se tiden an, og komme ind til en scanning, hvis det fortsætter. Men det er dog "formildende omstændigheder" at det er brunt.

Øv altså. Jeg vil være glad og slappe af nu, og nyde hjerteblink og et fuldstændig umuligt at tyde scanningsbillede. Men nænej - nu bløder jeg. Jeg håber dog, at det bare er lægen, der fik moslet mig på en dum måde, så mine sarte slimhinder ikke kunne holde. Men hvorfor så gammelt blod? Så ville det vel være nyt?

Nå, der står en lang beskrivelse om blod på min-mave i 8. uge. At kroppen ofte "pletter" i denne uge, fordi det er tidspunkt for nr. 2 menstruation. Så jeg venter lidt med panikken. Men altså....

11 Comments:

At 11:27 AM, Blogger GitteK said...

Årh altså
blod er så fæææælt når der er en lille blyb der inde
-men heldigvis er det ofte ganske ubetydeligt.

Og hjerteligt tillykke med den lille 7+5 blyb med det fine hjerte. hvor må det være DEJLIGT!!!
tillykke

 
At 11:32 AM, Anonymous Anonym said...

Aii først og fremmest TILLYKKE med hjerteblinket, hvor er det bare dejligt.

Kan godt forstå du panikker, når du ser blod. Men prøv at tænk hvor mange der gør det. Det er nærmest normalt. Men forstår dig.

Kh. Pia

 
At 12:22 PM, Blogger Spirren said...

Kære Solsikke

Kan næsten mærke panikken hos dig, og jeg kan sgu godt forstå dig.

Kan det ikke være, fordi der måske var to, til at starte med ???
Derfor også gammelt blod.
Er det meget ?
Jeg tænker på dig, og håber at din bekymringer og angst snart vil aftage.

Hvis det kan bruges til noget, sagde en af lægerne på sygehuset til mig, at når man først har set et hjerteblink, er det yderst sjældent, at man mister igen.

Kærlige knus fra Spirren

 
At 1:04 PM, Blogger LOK said...

Kære Solsikke

iiiii altså - hvorfor skal det hele tiden være så psykisk belastende?

Men hvor må det bare være skønt at se Jeres barn ligge og blinke til Jer.

Håber det dumme blod snart stopper.

Krammer Lok

 
At 3:52 PM, Blogger Frøkenhat said...

Hej søde

Et stort tillykke med de gode nyheder. Er sikker på at roen og glæden nok skal indfinde sig i løbet af de kommende uger.
Og blodet - det er formentlig enten lidt godmodige pletterier eller lægen, der er kommet til at genere dit underliv en smule. Blod bliver jo hurtigt gammel. Størkner og bruner.
Så jeg vælger at glæde mig på dine vegne og føle mig sikker på, at alt er, som det skal være i din mave.

KH Frøkenhat

 
At 5:59 PM, Blogger Monja said...

Tillykke med hjerteblinket. Det er bare fantastisk.

Jeg tror ikke det blod har nogen betydning. Du har jo lige set dit lille foster og blodet er ikke nyt. Bare pletblødningen forsvinder snart så du igen kan nyde din graviditet.

Knus fra Monja

 
At 6:35 PM, Blogger HBT said...

Tillykke med hjerteblinket.

Har hørt at mange oplever lidt blod når de har været til scanning.

 
At 7:33 PM, Blogger Spirren said...

Pssst hvordan går det hos dig Solsikke ???

Stort knus

 
At 8:47 AM, Anonymous Anonym said...

Allerførst tillykke med hjerteblinket!

Vent med panikken, jeg har hørt fra "mange" om pletbødning omkring uge 8, og mener også at man er meget bedre stillet, når der er set hjerteblink.

Kram til dig!

 
At 1:53 PM, Blogger Spirren said...

Hvordan går det hos dig idag Solsikke, jeg håber ikke, at du bløder mere.
Har du ikke en mailadresse????

 
At 4:50 PM, Blogger Solsikke said...

Hej allesammen

Tak for jeres søde svar. Jeg skriver en ny post i morgen, men kan da lige berolige jer med, at det går fint. Blødningerne er stoppet - kun skrækken sidder tilbage.

Men som sagt; ny opdatering i morgen.

Og tusind tak!!!

 

Send en kommentar

<< Home