fredag, april 07, 2006

6+0: Fredagsupdate

Så gik endnu en uge og jeg er nu præcist 6 uger henne eftersom det er 4 uger siden ægudtagningen. Dengang havde jeg en ganske forfærdelig weekend hvor jeg ikke anede om mandagen ville bringe noget godt eller dårligt med sig, og fik en super god besked om mandagen.

Denne weekend tror jeg godt at jeg kan slappe af i.

Jeg er meget træt for tiden. Sover gerne 9,5 timer om natten. Men så er jeg også frisk når jeg vågner og helt frem til omkring dette tidspunkt. Nu er jeg træt. Jeg tror at jeg vil tage mig en lur når jeg kommer hjem. Manden min er vist ved at være lidt træt af at jeg går i seng inden aftenen starter, så jeg tror at han vil sætte pris på, hvis der lidt energi i mig i aften. Men nu må vi se.

Mht. symptomer så er der da noget der ligner kvalme, men det er slet ikke kraftigt. Jeg skal dog passe mine spisetider, men det er mest fordi jeg bliver helt utrolig sulten. Jeg vil ikke sige at jeg har oplevet at have lyst til noget mærkeligt, men jeg kan godt mærke at jeg ikke har de samme preferencer som før. Nu kan jeg slet ikke tåle varm mad til frokost, selvom jeg plejede at være den der stod i den del af kantinen først. Og syrlig frugt kan jeg næsten ikke spise. Til gengæld er det stadig skønt med bananer og rosiner og sådan noget.

I morges bemærkede jeg at babserne ser anderledes ud. De er stadig ikke specielt ømme, men dog tydeligt ømme. I morges opdagede jeg så at de har fået en ny farve. Ikke selve brysterne men vorten. Det ser lidt sært ud. Ligesom mørkere.

Humøret bliver bedre og bedre som dagene går. Manden er også godt i gang med at glæde sig og det smitter meget og gør det hele lidt mere virkeligt for mig. Vi taler også om hvem vi vil fortælle det til, hvornår og hvor glade alle mon bliver. Jeg glæder mig virkelig helt enormt til at fortælle det til min storesøster. Hun bliver nok den første jeg ringer til efter scanningen.

Nå, nok om mig. Jeg glæder mig stadig som et lille barn til scanningen. Heldigvis rykker den dog tættere og tættere på (sådan er det gerne med begivenheder i fremtiden). I dag er der 11 dage til. Der var 22 på blodprøvedagen, så deet. Heldigvis ligger påsken jo så herligt og betyder at der ikke er så mange arbejdsdage jeg skal kæmpe mig igennem inden. Faktisk er der kun 4 arbejdsdage og 7 fridage. Skøønt.

Så med den sædvanlige omgang vrøvl vil jeg gerne ønske alle der holder fri de næste dage en rigtig god påske! Vi andre får en ny hilsen på onsdag.

2 Comments:

At 8:09 PM, Anonymous Anonym said...

Du skal ikke være ked af at du ingen graviditets symptomer har endnu, jeg havde heller ingen, de kom først efter uge 30. og når de så kommer bander du dem langt væk. tillykke med graviditeten.
Hilsen en ivrig blogspot læser, med en søn på præcis 3 mdr. i dag.

 
At 1:54 PM, Blogger Signe og Jan said...

Det er bare dejligt at du er gravid!!

 

Send en kommentar

<< Home