fredag, maj 12, 2006

11+0: Ferie og blærebetændelse

Så drager vi snart til sydens sol. Gæt om jeg glæder mig helt vildt? Selvfølgelig gør jeg det.

Egentlig savner jeg ikke så meget ferie, som jeg har gjort. Jeg har helt klart fået meget mere energi. Ikke at jeg ikke stadig kan sove midt på dagen, men nu er jeg rent faktisk udhvilet efter 8 timers søvn om natten. Det er dejligt i det hele taget at kunne føle sig udhvilet igen.

Mine kollegaer kommenterer også at jeg ser bedre ud. Men det passer også godt.

Midt i al glæden har jeg dog fået blærebetændelse. I morges, da jeg var på toilettet gjorde det lige pludselig virkelig ondt i blæren og det blev ved. Så jeg skyndte mig at ringe til lægevagten ("du er nu nr. 23 i køen"), ventede, fik min recept og kørte ned på døgnapoteket. Da jeg havde hentet medicinen følte jeg mig allerede bedre tilpas. Placeboeffekt? Så nu har jeg en tredages antibiotikakur foran mig og så bliver jeg forhåbentlig helt rask, så ferien ikke skal ødelægges af lægebesøg og sådan noget.

Psyken har det bedre end nogensinde før i graviditeten. Min mave buler rigtig meget, og det gør mig så uendelig glad. Jeg har prøvet tøj hele morgenen, for at være sikker på at jeg kun fik pakket noget, som jeg rent faktisk kunne være i. Hvis det ikke var for scanningen ville jeg være overbevist om at der var 2 derinde. Jeg forstår faktisk ikke at min mave er så tydelig allerede. Der står allesteder, at hvis man er førstegangsgravid, så kan man sandsynligvis skjule maven noget tid endnu. Jeg tror nu som sådan også godt at jeg kan "skjule" den, men kun hvis man kender mig dårligt. Så ser jeg nok bare lidt vel chuppy ud.

Så der går laaang tid før her bliver opdateret. Jeg tror ikke engang jeg vil forsøge at komme på nettet i løbet af ferien - det er jo ferie. Men når vi kommer hjem skal vi næsten direkte til NF-scanning. Det bliver også rigtig spændende. Så det er ikke kun ærgelig at komme hjem denne gang.

Hav det godt allesammen!

8 Comments:

At 1:01 PM, Blogger Frøkenhat said...

God ferie. Nyd bulen! ;-)

 
At 5:49 PM, Blogger LOK said...

Skønt at høre du er begyndt at nyde din graviditet!

Kan I nu have en rigtig god ferie og nyde hinanden.

Knus Lok

 
At 8:43 AM, Blogger GitteK said...

Rigtig god ferie, din heldige kartoffel!

Dejligt med bulen!
i øvrigt har jeg i min øresnegl engang hørt at hvis man har fået lavet en kikkertopereation laparoskopi) bliver der hurtigt en synlig bule....
ved ikke om det er en and eller hvad...det er jo osse ret ligegyldigt!

:oD God tur!

 
At 7:54 PM, Blogger Spirren said...

God ferie Solsikke.

Glæd dig til nakkefoldsca., det er en vild oplevelse:-)

Mange tanker og et kæmpeknus

 
At 10:04 PM, Blogger Spirren said...

Er du mon kommet hjem fra ferie?????

 
At 9:34 AM, Blogger Frandse said...

Håber du har haft en vidunderlig ferie:-)
Glæder mig til at høre hvad, scanningen siger.
Knus
Anne

 
At 9:48 PM, Blogger Spirren said...

Uh uh her er så hult, hvor er du Solsikke????????

Nu må du da være kommet hjem.....

 
At 2:19 PM, Blogger LOK said...

Juhu Solsikke hvor er du - savner dig, du skulle jo smitte mig ;)

 

Send en kommentar

<< Home