lørdag, juni 17, 2006

Links

Så kom der links over land igen. Jeg blev pludselig overvældet af dårlig samvittighed over ikke at have introduceret Blogland ordentlig for LOK. (Jeg kan ikke finde ud af at linke i teksten, men hun står ovre til højre.)

Mens jeg sad og skrev linksene ind tænkte jeg naturligvis meget på hver enkelte kvinde, der gemmer sig bag disse links. Nogle er længere henne end mig, og nogle er lige blevet gravide. Det varmer mig. Men nogle af jer kæmper stadig og det er så uendelig uretfærdigt.

Frøken Hat skriver om køkultur. Hvor ville jeg ønske, at det var sådan det virkede, men det er det bare ikke. Og netop hele usikkerheden i situationen er det allermest frustrerende ved den. Hvorfor kan vi ikke bare trække et nummer, og få et barn når det bliver vores tur? Hvorfor skal nogle aldrig opleve en graviditet? Hvorfor skal nogle opleve at miste efter graviditeten først er konstateret? Hvorfor er det så uretfærdigt?

Jeg har ikke svarene, men jeg tror på, at alle de fantastiske kvinder, som står listet til højre på skærmen, nok skal klare sig. På den ene eller den anden måde. Jeg ved, at de alle har styrken til at bruge situationen positivt i det lange løb, og ikke blive knækket på vejen. Men hvor er det dog svært!

Med ønsket om at dette år som er godt halvvejs gået kan bringe endnu flere gravditeter med sig og adoptivbørn hjem til deres nye forældre, vil jeg gerne sige tak for al den støtte, jeg har oplevet her i Blogland. Lige nu føler jeg mig som en snylter på jer andre, og som én, der slet ikke har forstået meningen i køkultur. Men jeg håber ikke at jeg bliver opfattet sådan.

5 Comments:

At 2:44 PM, Blogger Freudika said...

Køkultur? ... tjohh ... det kunne være en rar ting ... det ville være ok for mig at stå bagerst i køen - hvis bare jeg vidste, at der var babyer nok ... Men sådan er det jo desværre ikke ... vi står allesammen i hver vores kø - uden at vide om der gemmer sig en baby, der omme bag skranken ... Du var jo så en af de heldige der havde ramt en god kø ;) ... Det er der vist ingen der kan blive sure over ... højst misundelige ...

 
At 8:27 AM, Blogger soesterlystig said...

Det er helt underligt, at mit navn ikke står derovre i listen mere... bliver helt nostalgisk:-)

 
At 10:38 AM, Blogger Solsikke said...

Hej søs

Jeg vil da meget gerne putte det derind ;-)

Knus,
Solsikke

 
At 4:24 PM, Blogger Signe og Jan said...

Helt enig - bare resultatet var givet, så var køen helt ok med mig.... Føler bestemt ikke at du har sprunget over i køen. Tænk vi var til opstartsmøde for et år siden snart.

 
At 10:13 AM, Blogger Spirren said...

Pssst jeg fik i sommeren 2005 af vide af en håndlæser, at jeg bl.a ville føde et barn i efteråret 2006!
Jeg har selvfølgelig nummeret, hvis nogen er interesseret:-)

 

Send en kommentar

<< Home