fredag, juni 16, 2006

16+0: 1. Jordemoderbesøg

Denne uge bød blandt andet på besøg hos jordemoderen. Jeg var forberedt på at det nok var en lidt kedelig oplevelse, men det var bare rigtig godt!

Hun mente ikke at det var nødvendigt at veje mig, og der var heller ikke andre problemer, da jeg ikke ryger og drikker. Derudover var der heller ikke noget foruroligende i familien, så jeg slipper for en glukosebelastningstest. (Der er noget sukkersyge i familien, men det var for langt ude til at bekymre hende).

Så mærkede hun mig på maven og sagde at det var en fin stor livmoder. Så selv om jeg har været ked af at min mave ikke er større, så er min livmoder rigeligt stor. Hun mener endda at jeg måske er nogle dage længere henne. (Hvilket ikke giver nogen mening, da jeg ved præcis hvor langt jeg er henne, men jeg forstår da hvad hun mener.)

Dernæst spurgte hun, om vi ville blive foruroliget hvis hun ikke kunne finde hjertelyd, og vi lovede, at vi ikke ville blive det. Dog tonede lyden frem lige med det samme. Hvor var det fantastisk!!

Vi snakkede videre om motion, og jeg vil kontakte jordemodercenteret inden for telefontid (hvilket er ca. en halv time nogle få dage om ugen) og få meldt mig til noget gymnastik. Jeg får simpelthen ikke nok motion puttet ind i min hverdag, og det må jeg se at få gjort noget ved, for jeg VED, at jeg har godt af det og særlig ved fødslen vil have gavn af det.

Nu glæder jeg mig bare til at se "min" jordemoder igen. Men der er længe til. Næste besøg bliver til september. I mellemtiden er der scanning om ca. 3 uger og så skal jeg have bestilt et lægebesøg i 24. uge. Så nu begynder der rigtig at ske en masse. Forhåbentlig også snart nogle "bobler" derinde fra....

Fik jeg nævnt at jeg er glad?

God weekend!

3 Comments:

At 9:04 PM, Blogger Signe og Jan said...

Tilykke søde

 
At 10:17 AM, Blogger Frandse said...

Hvor lyder du bare glad:-)
Dejligt at det var en god oplevelse hos jordemoderen.
Knus
Anne

 
At 4:06 PM, Blogger Freudika said...

Hvor er det dejligt at læse ...

 

Send en kommentar

<< Home