torsdag, juli 06, 2006

19+1: Scanning

Så oprandt dagen for scanningen endelig, og det var med spænding at jeg lagde mig op på briksen i dag.

Men hvor var det bare dejligt at se lille DJ (Didrik Junior) igen :-)

Alt blev målt og kigget efter. Vi kunne se hjernehalvdele og skillevæg. Sygeplejersken kunne udelukke rygmarvsbrok, og navleflow blev der også kigget på. Alle ben, arme osv blev undersøgt. Nyrerne fungerer fint og hjertet har de 4 kamre. Derudover ligger moderkagen fint væk fra fødekanalen og der er masser af fostervand. Alt i alt ligger DJ som blommen i et æg.

Der blev også vinket og lavet akrobatik. Og den stolte moder kunne også genkende sig selv i DJ, som lå med benene i mærkelige stillinger og prøvede at fange sit knæ med sin ene hånd.

Som den opmærksomme læser måske ville bemærke, så passer graviditetslængden ikke helt med mine tidligere skriverier, men det skyldes såmænd at min termin er flyttet 2 dage, så jeg har sprunget 19+0 helt over, og skifter nu på en onsdag i stedet for en fredag. Det betyder 2 dages tidligere barselsorlov, hvilket ikke generer mig, når nu jeg kun har 4 uger før termin.

Så DJ må have spurtvokset her på det seneste. Til nakkefoldsscanningen passede tiden perfekt med beregningerne i forhold til ægudtagning. Nu er der så kappet 2 dage. Men mon ikke det hele kan tilskrives måleusikkerheder? Jeg er i hvert fald bare glad for, at der bliver vokset.

Og så er det hyggeligt at kende kønnet nu. Ikke at det naturligvis er helt sikkert, men jeg vil nu godt turde satse på det ud fra de billeder vi så. Så jeg fik ret. Det er vist første gang jeg har tippet kønnet rigtigt.

Så må vi se om jeg snart kan overvinde min frygt for at begynde at babyshoppe.

5 Comments:

At 9:43 PM, Anonymous Anonym said...

Ai Solsikke - jeg har tjekket din side så mange gange :-)

Hvor er det bare super skønt at læse din beretning fra din scanning i dag. Jeg er så glad på dine vegne.

Knus Pia

 
At 6:38 AM, Blogger Frøkenhat said...

Dejligt!

 
At 8:25 AM, Blogger LOK said...

Uhhh sidder her og får tårer i øjenene, hvor må det bare være stort at se DJ - igen;)

Skønt at alt ser fint ud.

God weekend og knus
Lok

 
At 10:31 AM, Blogger Spirren said...

Jeg går ud fra, at det er en lille dreng, du bærer i mavsen:-)

Jeg er glad for at det hele var, som det skulle være.

Jeg må vist snart have dig med ud af powershoppe, så du kan få lov at nyde den del også.

Knus

 
At 8:25 PM, Blogger Monja said...

Dejligt at læse om din scanning og tillykke med en lille dreng.

Knus Monja

 

Send en kommentar

<< Home