onsdag, januar 31, 2007

Hverdag

Sikke tiden dog flyver. Det er ikke meget af min tid jeg bruger ved computeren, så når jeg endelig er der er jeg bagud med 4-5 mails som jeg først og fremmest prøver at besvare. Men nu er det vist på tide med en update herinde.

Vi har fået etableret et sovemønster som fungerer rigtig fint. Vi står op klokken 8 om morgenen. 1,5 - 2 timer senere er Junior blevet træt og han sover så en halv til en hel time. Middagsluren bliver fra omkring klokken 12-12.30 til 14-15. Om eftermiddagen tager han så igen en halv til en hel time afhængig af hvor meget han har sovet i de andre lure. Vi putter ham så omkring klokken 19-20 og han vågner så typisk 2 gange hvor han får mad inden klokken 8 om morgenen (gerne omkring midnat og omkring klokken 3-4 stykker). Vi er også begyndt at putte ham inden han falder i søvn. Så ligger han gerne og kigger lidt inden han falder i søvn, men finder sig fint i det. Så det er rigtig - rigtig dejligt.

Derudover er han rigtig god til at underholde sig selv. Ofte kan han ligge på sit aktivitetstæppe mens vi spiser frokost eller sidde i sin skråstol og kigge på os. Det er bare dejligt at få noget tid uden en baby på armen.

Når det så er sagt så putter vi stadig meget sammen. Nogle gange er det også stadig meget bedre at kigge på mors eller fars fjollede ansigter end aktivitetstæppet og så tager jeg mig tid til bare at hygge med ham. Og han sover stadig det meste af natten i sengen. Nu foregår første del af natten i liften. Efter første opvågnen sover han så som regel imellem os i sengen, og efter den sidste opvågning sover han oven på mig. Han sover tit uroligt mellem klokken 5 og 8, da maven driller ham der, og så er det dejligt at have ham så tæt på at jeg kan ae ham uden at behøve at vågne helt.

Jeg er også meget bevidst om at han skal have masser af kropskontakt. Dels fordi jeg ikke ammer ham, og dels bare fordi han er en lille baby.

Og så har jeg fået nok af at lade stå til. Vi har spist alt for usundt, og det kombineret med at jeg kun har fået motion bestående af gåture med barnevognen, betyder at jeg stadig har for meget på lår og mave. Så nu har jeg meldt mig ind i et fitnesscenter, og planen er at jeg skal gå til mave-baller-lår og spinning. Så burde jeg få styr på det igen. Desuden har Didrik og jeg besluttet at vende tilbage til de sundere spisevaner igen. Det bliver skønt. Jeg nyder allerede frugtskålen. I morgen er så første dag i centeret.

Nå, jeg havde egentlig meget mere på hjerte, men Junior er ved at vågne...

2 Comments:

At 10:50 PM, Blogger Snowie said...

Dejligt at høre nyt!!

kh Snowie

 
At 3:36 AM, Anonymous Anonym said...

Tak for de interessante oplysninger

 

Send en kommentar

<< Home