mandag, februar 12, 2007

Kæmpe baby

Først og fremmest tak for feedback til mit forrige indlæg. Ja, jeg vil også tro at søvnen er Juniors måde at holde pause på, og nej, han skal ikke vækkes. Jeg synes nu bare at det er synd at jeg nogle gange er nødt til at putte ham i barnevognen for at gå over til mødregruppen, når han lige er vågnet, så skal han jo lege.... Men vi finder nok ud af det, og han tager jo nok heller ikke skade. Jeg er nok bare en pyldremor.

Sundhedsplejersken har i mellemtiden været forbi. Min "lille" basse er nu oppe på 7,5 kg og 65 cm. Det er helt vildt. Han er sprunget en vækstkurve op. Heldigvis passer målene sammen, så selv om forældrene synes at han er tyk, er han velproportioneret. Hmmm, det er vist noget andet for babyer end det er for os andre. Hvis jeg havde lige så mange dobbelthager som Junior ville jeg være ked af det i hvert fald. Men han er dejlig!

Jeg er meget stolt af den lille trold. Når jeg tænker på hvor ulykkelig jeg var, da han havde tabt et kg 2 uger gammel, så er det jo skønt at han nu bare vokser og vokser og vokser. Men han er godt nok også blevet en tung én at bære rundt på.

Ellers går det stille og roligt. Han er blevet bedre til at få fat på de ting han prøver at få fat i, og nu skal de også tit lige i munden. Lydene er han også blevet rigtig god til. Særligt om morgenen kan man sludre med ham i lang tid af gangen. Da farmor og farfar var forbi blev de også lige charmet af hans leen og grinen med lyd. Det er SÅ sødt at høre det lille menneske le så hjerteligt. Og så ser han også bare nuser ud, øjnene stråler og munden er et kæmpe grin.

Sundhedsplejersken blev også lige charmet. Det er vist noget han gør hver gang han ser en hvilken som helst kvinde som giver ham opmærksomhed. Men det er dejligt at andre også ser ham fra den bedste side.

Åh, hvor gør mine mænd mig lykkelig!

Men jeg er nu også blevet bedre til selv at gøre mig glad. Mit nye fitness-trip er jeg bare så glad for. Didrik er også sød til at kommentere at det hjælper (jeg er ikke sikker på at min mås vitterlig er blevet mere fast, men det er da sødt af ham at sige det). Jeg har også været god og været til en masse forskellige timer. I aften står den på spinning igen. Det er en skøn følelse at stige ned af cyklen og vide at jeg har givet ALT (og så i øvrigt skulle cykle hjem... jaja, det må jeg jo tage med, og det hjælper vel alt sammen). Jeg har det bare så godt med at jeg nu gør noget for at komme tilbage i form. Jeg har da tænkt lidt over hvordan det bliver når jeg begynder at arbejde igen, men indtil videre vil jeg bare forsøge at komme i form, og så se hvor meget det bliver til når der også er et arbejde der skal passes. Måske jeg kan løbe til den tid, så hele familien kan løbe rundt med babyjogger? Det lyder da hyggeligt. Didrik er i hvert fald med på den.

I går aftes var ikke så sjov. Junior gylpede ekstra meget, og det virkede som om det generede ham. Han havde også haft en lang pause uden afføring (normalt laver han noget 2-3 gange dagligt, men han havde kun lavet en lille ble om morgenen). Så om aftenen var han rigtig trist og ville ikke rigtig noget. Hverken leges med eller siddes med eller ligge på maven eller ryggen. Han ville faktisk kun gås med. Efter jeg havde prøvet at lægge ham et utal af gange lykkedes det Didrik mens jeg var på toilettet. Det var en lidt mærkelig oplevelse. Jeg var selvfølgelig lykkelig for at Junior endelig fik sovet, men lidt ked af at jeg ikke kunne få ham til det. Men nogle gange er det nok bare far, der skal til. Heldigvis sov han godt i nat indtil omkring klokken 6, hvor han kom op på min mave og sov videre. (Der er også tidspunkter hvor det kun er mor der dur.) Her sov han i en time, og så blev han urolig igen. Så havde han heldigvis fyldt en ble rigtig godt op og siden har han været sit sædvanlige glade jeg. Det var også en grim ble, så jeg kan godt forstå at han har haft ondt i maven.

Det bliver dejligt når hans mave snart kommer i orden. Sundhedsplejersken mener at det hele virker meget bedre, når han bliver 3 måneder gammel, og det er jo lige om hjørnet.

Nå, jeg må hellere gøre hans flasker klar, mens han sover. Vi er begyndt at lave nogle stykker af gangen, så der ikke er så meget panik når han bliver sulten. Det fungerer rigtig godt.

2 Comments:

At 10:40 AM, Anonymous Anonym said...

Flot han er vokset sig så stor. Du gør det rigtigt godt!

 
At 3:36 AM, Anonymous Anonym said...

Tak for en interessant blog

 

Send en kommentar

<< Home