mandag, november 21, 2005

Så bristede boblen

Hmmm åbenbart var al min optimisme kun et tyndt lag. Der skulle i hvert fald ikke meget til at reducere mig til et grædende selvmordstruet individ i går. Blot en lille historie fra det virkelige liv om to mennesker, som jeg mente var de sidste, der havde lyst til at få børn, som skal have lille til juni. Det var nok. Det var alt.

Og resten af dagen gik med at overveje hvordan HUN kunne være så fertil når nu JEG er så gold. Hvorfor DE kan få lov til at planlægge deres familieforøgelse, når nu VI bare bliver skubbet bagerst i køen igen og igen. Hvad JEG havde gjort for at fortjene min skæbne når nu HUN har gjort dit og dat og så videre i den dur. Kort sagt fjollede irrationelle åndsvage tanker som ikke førte mig nogen vegne.

Sådan kan en søndag også gå.

I dag ser det hele ikke helt så sort ud. Men jeg ved nu at det der med at vente til januar, det bliver ikke med min gode vilje. Måske bliver det nødt til at være sådan, men jeg vil igang så snart min TÅBELIGE krop vil lade mig (og hospitalets julebemanding og hvad der nu ellers er nødvendigt for at lave en baby, når man er mig).

Jeg har det virkelig dårligt med alle de ting jeg sagde om hende. Det er jo ikke hendes skyld, og det er da dejligt for dem. Hvorfor virker min hjerne så primitivt?

Heldigvis er der ikke lang tid til min konsultation på hospitalet. Så får jeg forhåbentlig en ventetid stukket ud, og så kan jeg enten fordybe mig i arbejde og juleshopping eller komme I GANG!

9 Comments:

At 11:10 AM, Blogger soesterlystig said...

Hmmm... kan det være, at vi har den samme veninde?

 
At 3:14 PM, Blogger Solsikke said...

Det er ikke til at udelukke.. Men jeg tror nu ikke at de har fortalt nyheden til andre end os endnu.

 
At 5:20 PM, Blogger Signe og Jan said...

Røvtur. Jeg sender dig masser af sympatitanker!

 
At 11:11 AM, Blogger Spirren said...

Åh Solsikke skal vi ikke lave en forening mod venners graviditeter?

Jeg er ihvertfald også lige blevet gyldig medlem, og det er så uretfærdigt, at vi hele tiden bliver skubbet bag i køne.

Hvornår faen begynder den køkultur??????

 
At 9:57 AM, Blogger Solsikke said...

Foreningen Mod Venners Graviditeter Til Fremme Af Køkultur. Det lyder som en god idé. Jeg vil gerne være med.

Men måske en anden kan finde på et bedre navn til foreningen?

(Og hvorfor bliver folk ved med at sige at jeg skal glæde mig på deres vegne?)

 
At 7:38 PM, Anonymous Anonym said...

Det skal du da heller ikke, når det gør ondt! Det er jo lissom dem der har det nemt - derfor burde det også være dem, der skulle rumme og forstå dig og din sorg. Det burde ikke være en selvfølge at vi fra infertilitetsland skal være dem der rummer og forstår alting! Det er jo lissom "os" (ved godt jeg er en af de heldige der fik et barn ud af det, men anyway!)der har det svært og har brug for at blive rummet.
Ja, det dér "system" med at vi SKAL være glade på andres vegne, det indrømmer jeg blankt at jeg sg* aldrig har forstået! Det er jo den barnløse, der mangler overskud til netop at rumme - ikke de heldige lykkelige gravide!!!!
Er jeg helt v siden af, hvad mener I andre???? Jeg har da ret, ikke?!
:-/

Stina'en der ikk er så sur som hun lyder :-)

 
At 6:56 AM, Blogger Solsikke said...

Kære Stina

Jeg synes at du har ret! Og du må gerne have meninger, selvom du har fået et barn. (Det er i øvrigt så dejligt når det lykkes for nogen af "os" - det varmer mit hjerte at høre om!)

Kærlig hilsen
Solsikke

 
At 11:44 PM, Anonymous Anonym said...

Tak skal du have ;-)
Jamen, ja, det har jeg nok lov til, men det er også svært - jeg "kender jo turen" igennem infertilitetshelvedet... Og selvom jeg godt ved at dette mit kendskab gør at jeg på en eller anden måde "dispenseres", eller måske falder uden for kategorien af "gjort det selv-gravide", så har jeg alligevel på en eller anden måde dårlig samvittighed... Selvom jeg jo altid vil have infertiliteten inde i mit liv, så har jeg også et barn... Ja det er svært at forklare... Jeg har skrevet et digt om det, det hedder "Før var jeg barnløs" og det beskriver det nok bedre... Så søg på Siri Elvan på digte.dk, hvis du vil læse det...
Knus fra Stina

 
At 5:06 PM, Blogger Solsikke said...

Kære Stina

Jeg har netop læst dig digt - og nogle flere. Hvor er de dog smukke, og hvor kan jeg dog sagtens forstå dig. Selvom jeg ikke selv er nået dertil hvor du er. Men misundelsen på sig selv, tror jeg såmænd er en naturlig reaktion, når målet har virket så utopisk så længe.

Tak for digtene!

Kærlig hilsen
Solsikke

 

Send en kommentar

<< Home