tirsdag, oktober 11, 2005

Tomhed

Jeg er ked af det. Men på en mærkelig måde. Den mest beskrivende betegnelse lige nu er velsagtens en tomhed. Alle de drømme og luftkasteller der er bygget op over den sidste måned, og mest over weekenden hvor det hele så så lovende ud, er - endnu engang - faldet til jorden med et øresønderrivende brag.

Samtidig føler jeg ikke at jeg kan være bekendt at sørge. Lægen mente at det var absolut intet problem at gøre mig gravid. Han havde aldrig haft en patient som havde oplevet en så kraftig overstimulering som ikke blev gravid. Hans største bekymring var at jeg skulle være rask. Og jeg kan da godt se at af alle de grunde, der kan være til aflysning er dette den suverænt bedste. Det er meget værre hvis der ikke er æg nok.

Så min fornuft siger mig at jeg ikke har nogen grund til at være ked af det.

Men jeg skulle jo være gravid. Nu. Jeg skulle ruge. Jeg skulle gå fødselsdag, jul og nytår i møde med en lille under mit hjerte. Vi skulle til at være forældre. Til sommer.

I stedet skal jeg slå alle mine follikler ihjel med Suprefact. Tilbage til 0,5 ml i døgnet. Når de så alle er døde vil jeg få min menstruation. Og så kan jeg melde mig til igen.

I overmorgen skal jeg scannes igen. De vil se om folliklerne forsvinder som de skal. Og så skal vi tale om fremtiden, hvordan den skal gribes an.

Jeg føler mig bare så forvirret. Hvad i al verden fik mig til at mene at det var godt at skifte job nu? Jeg vil jo bare have nogle relativt trygge rammer, så jeg kan blive gravid. Men hvad, det værste der kan ske er vel at de fyrer mig.

Suk.

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre af mig selv. Der er mindst en milliard spørgsmål i mit hoved. Fortid og fremtid blandet sammen i en uskøn forening. Hvorfor gik det så galt? Hvad vil de gøre nu? Hvad vil jeg egentlig selv? Hvorfor lod hun mig fortsætte i fredags, hvis det kunne gå så galt nu?

Og oven i alt det er kvalmen der. Og utilpasheden. Og alt det som jeg har skudt væk i løbet af weekenden og ønsket at tro på var gode tegn. Tegn på at folliklerne har det godt. Men sådan hang virkeligheden ikke sammen.

OHSS sker ved 1 % af alle behandlinger. 2-4 % har endometriose. Jeg er s***** træt af at tilhøre disse marginaler. Bliver jeg så en af de 5 % der får lov at opleve en graviditet uden for livmoderen som det næste? Eller bare en gammeldaws SA?

Jeg er træt af alt det her. Vi vil jo bare have en baby. Ligesom gud og hvermand som bare trækker dem ud af den blå luft.

Men endnu engang: Jeg er jo så godt som garanteret en graviditet. Engang. Jeg burde være glad. Desværre er der bare ingen garantier. Hvorfor skulle det gå godt nu?

7 Comments:

At 8:25 PM, Anonymous Anonym said...

Eeejjjj for pokker da Solsikke!!! Det er da sagt på godt jysk skide træls. Kan godt forstå at du føler tomhed, også selvom jeg ikke har været der selv.

Men jeg er her altid til en snak over msn, hvis du har brug for det.

Pas nu godt på dig selv!!

Knus og mange tanker lok

 
At 11:07 PM, Blogger Freudika said...

Ved slet ik hvad jeg skal sige ... kender dine frustrationer ...

Kram og :ae til dig ...

 
At 8:21 AM, Anonymous Anonym said...

Solskikke, det er slet ikke mærkeligt at du er ked af det. Man bruger jo enormt meget energi til at sætte sig op til et forsøg - det er ligesom at gå til eksamen - og så er det bare skide hårdt når det ikke går som man ønsker. Uanset hvorfor og med hvor gode odds man bliver spået næste gang.

Prøv at være lidt rar ved dig selv og brug energien på at komme dig.
Pas nu godt på dig selv og husk at tage på hospitalet hvis du begynder at få det underligt.

 
At 8:41 AM, Blogger soesterlystig said...

Jeg kender det bare såå godt Solsikke - det er pisseuretfærdigt!

 
At 2:44 PM, Blogger Monja said...

Hvor er jeg ked af at høre at dit forsøg er blevet aflyst. Det er bare så hårdt, men i det mindste er der håb for næste forsøg. Jeg føler med dig.

Trøsteknus fra Monja

 
At 3:48 PM, Blogger Spirren said...

Vil tilslå mig Rikkes ord, selvfølgelig kan du være bekendt at sørge og være ked af det. Alt andet ville da være mærkeligt Solsikke.

Jeg sender dig et stort kram, og håbr at du snart vil få det bedre igen.

 
At 6:46 PM, Blogger Mira said...

Øv hvor træls solsikke, du får en stor knuser herfra

 

Send en kommentar

<< Home