onsdag, december 21, 2005

Gnaven

Da jeg forlod min arbejdsplads var jeg i godt humør. Faktisk har jeg været i godt humør det meste af dagen. Skuffelsen er veget og jeg har fundet lysten til at arbejde frem, og glæder mig i det hele taget bare til fremtiden.

Det var planen at i dag skulle være min nytårstaledag. Nu er det jo den absolut korteste dag i Danmark og lyset begynder at komme tilbage. God dag for det hele at vende.

Men så! Så skulle vi købe den aller-aller-aller sidste julegave og skal mødes inde i byen. Det tager 7 lange og 7 brede at køre en strækning som burde tage 20 min. i følge Krak. Det er hvad det er. Jeg finder heldigvis en plads, leder lidt for at finde en parkeringsautomat, og betaler så vi kan parkere i ca. 3 kvarter og nå at få købt denne gave.

Da vi kommer tilbage til bilen (jeg har samlet Didrik op - han var cyklet derind) går vi glade og snakker om at vi måske burde tage ind på yndlingsrestauranten, men vi opgiver det, da klokken ikke er så frygtelig mange endnu og vi ikke har lyst til at gå rundt og fryse. Så vi henter bilen.

Og gæt hvad der sidder i ruden. En f***ing parkeringsbøde. UUUUUUUUHHHH hvor er jeg gnaven. Hvad måske værre er, så er bilen begyndt at lyde mærkelig, og på vej hjem var det som om noget skrabede. Didrik mener at det er udstødningsrøret, som hænger løst. Selvfølgelig var der lukket hos bilværkstedet, så vi kan ikke få planlagt "operationen" foreløbig. Og i morgen skal vi ned til mine forældre, og på lørdag er det jul, og jeg HADER at køre i tog på arbejde (fordi jeg har 7 milliarder skift på vejen og det tager den dobbelte tid).

Parkeringsbøden var fordi det var en gågade (hvilket jeg havde set). Men åbenbart er der et skilt som betyder at parkering uden for afmærkede båse ikke er tilladt. Sådan havde jeg altså ikke forstået skiltet, men jeg kiggede grundigt. Vi fik en parkeringsbøde i sommer, fordi vi kom et kvarter for sent tilbage til bilen, og jeg har SVORET aldrig mere at få sådan en. Det er simpelthen for irriterende (og dyrt). Men ak nej. Jeg fik sq en bøde til trods for at jeg havde købt billet, og at der holdt masser af andre biler på vejen. Ud fra bøden kan man se at parkeringsvagten er sprunget ud fra sit skjul det øjeblik, jeg har forladt bilen. Er det ikke usselt? Burde han/hun ikke have sagt til mig, at det ikke var lovligt, i stedet for at give mig en bøde?

Jeg har lige sendt en klage på parkering.dk. Der kan jeg faktisk se at skiltet var godt nok. Det betyder det, de skriver det gør. Men det havde jeg glemt. Skal man virkelig straffes for ikke at kunne huske alle vores 8 milliarder forskellige skilte uden ad? Åbenbart. Grrrrrrrh.

Jeg håber at optimismen kommer tilbage i morgen. Så kan jeg skrive min nytårstale. Lige nu bliver den bare for sur.

Jeg synes bare ikke at det er fair. Jeg har virkelig tacklet "ingen æg"-beskeden flot - hvis jeg selv skal sige det. Kun et par tårer, da jeg ringede til Didrik mandag morgen. Men jeg synes altså at når man ikke har nogen æg, så må resten af verden altså ikke også samtidig være efter én. Det er simpelthen ikke fair.

3 Comments:

At 7:07 PM, Blogger MariaG said...

Sikke dog noget P.S!! Sådan en led P-vagt!!
På den anden side får jeg sgu tit lidt ondt af dem, der er p-vagter...det må godt nok være et af verdens mest utaknemmelige jobs...Men det behøver f..... ikke gå ud over dig!!
Jeg håber at de har forståelse for, at teorien fra køreundervisningen ligger lidt tilbage ;0)

 
At 9:11 AM, Blogger Signe og Jan said...

ÆV!

 
At 11:51 AM, Blogger soesterlystig said...

Røvguitar!!

 

Send en kommentar

<< Home