fredag, juni 26, 2009

En sten...

... er faldet fra mit hjerte. Sådan føles det i hvert fald. Lægen var fuld af forståelse og nu er jeg en deltidssygemelding rigere. Det er en enorm lettelse. Og det bedste var, at det virkede på lægen, som om hvis jeg havde bedt om en fuld sygemelding, så havde jeg også fået det.

Jeg er glad for at jeg har meldt mig syg i dag. Og jeg kan mærke at bitterheden er ved at slippe sit tag i mig - lige så langsomt.

Nu kan jeg planlægge noget igen og nu er de sidste 9 uger på arbejdet ikke så uoverkommelige. Og bliver de det, så hedder det sygemelding. Jeg kan godt se, at det ikke er sundt at være så langt ude, som jeg har følt mig de seneste dage. Jeg skylder lille V. i maven at passe bedre på ham!

Så nu tror jeg at jeg vil prøve at undersøge hvad vi har af svømmehaller - pludselig er eftermiddagen jo min egen! Så en dag kommer til at se sådan her ud (forestiller jeg mig).

Op 6.30, smøre madpakke og gøre klar. Aflevere Junior ved 8-tiden afhængig af hans morgenfriskhed. På arbejde 8.30-9 afhængig af Junior. Gå klokken 12.30-13 og være hjemme senest klokken 13.30 - UDEN computer og alt muligt som jeg skal nå.

Er det en dårlig dag, kan jeg så lægge mig i en times tid, er det en god dag kan jeg måske tage ud og svømme eller gå en lille tur. Masser af tid til at nå at være frisk og glad når Junior kommer hjem ved halv-fire fire tiden. Og så familiehygge indtil sengetid. Uden stress og jag. Og er det en rigtig dårlig dag, så må jeg forputte mig et eller andet sted.

Pyha. Nu skal jeg bare have kommunikeret alt det her til min arbejdsplads. Men det kan vel vente til på mandag. Jeg føler mig helt færdig nu - trænger til weekend!

Tak for din søde kommentar Ønske. Jeg er sikker på at D. vil give dig ret. Han har i øvrigt sms'et og mailet hele dagen, for at muntre mig op. Da jeg kom hjem fra lægen ringede han for at høre, hvordan det gik, og jeg må se at lade være med at tillægge ham alle mulige grimme motiver. Han er nok også lidt skræmt over at se mig synke så pludseligt så langt ned i kulkælderen.

Nu håber jeg at komme ind i en ny ligevægt med mit liv. Første skridt er i hvert fald taget nu. God weekend allesammen!

Etiketter: ,

1 Comments:

At 2:35 PM, Blogger Diana said...

Og rigtig god weekend til dig også :) Super beslutning!
Jeg hepper på dig.

 

Send en kommentar

<< Home