onsdag, juli 01, 2009

27+3: Bedring + Blefri Junior

I går fik jeg helt dårlig samvittighed da jeg kom hjem. Jeg har det jo helt godt! Indtil tanken ramte mig, at det måske er FORDI jeg er hjemme og fordi jeg pludselig føler en smule overskud at jeg har det godt?

Under alle omstændigheder, så har jeg besluttet mig for ikke at føle dårlig samvittighed. Jeg gør et godt stykke arbejde - afslutter hængepartier, forbereder nogle præsentationer, følger op på mine objectives for i år og forbereder min afløsers komme. Når min afløser starter om ganske kort tid får jeg også rigeligt at lave med at sætte hende ind i alt på rekordtid, og så er det meget vigtigere at jeg fungerer 4 timer per dag i forhold til alternativet, at jeg har fået kørt mig selv helt ned. For det var jeg lige ved.

Det er endnu ikke helt officielt endnu. Min chef sender en e-mail ud til alle og informerer dem. Det bliver rart.

Junior har fortjent lidt spalteplads: Han har smidt bleen! Vi tog den første gang af ham i onsdags og afleverede ham i børnehaven! (Vi havde spurgt ham gennem lang tid om han ville have bleen af, og endelig sagde han ja denne morgen - vi havde allerede clearet det med børnehaven). Han kom afsted og det gik ok - fik skiftet bukser et par gange. Onsdag, torsdag og fredag måtte vaskemaskinen på overarbejde, men pludselig lørdag, kom der skred i tingene. Og nu virker det som om han forstår sammenhængen mellem at skulle tisse og gå på wc. Han får kun ble på når han sover - og også da vi var på en lille udflugt i lørdags. Men i lørdags spurgte vi ham om han skulle tisse inden vi kørte hjem, og sørme om han ikke sagde ja, gik på wc og lavede både det ene og det andet. Bleen var fuldkommen tør!

I går havde vi et uheld med afføring, og han havde også tisset en smule i bukserne på vej hjem fra børnehave, men ellers havde vi ingen uheld mandag. Han er bare så god, og jeg er så stolt af ham.

Vi har læst mange bøger ude på wc'et, men det er ved at være overstået. Nu klarer han det der skal klares, og kommer vil hellere tørre sig, få tøj på og komme ind i stuen og læse bog. Pyha, så stoppede den uhensigtsmæssige "arbejdsstilling". Men han har fået meget tøj. Jeg har røvet en BR for diverse biler og LEGO. I går købte jeg 8 pixibøger, så vi har til lidt tid endnu. Han beder ikke engang om en gave hver gang, så jeg tror at han stille og roligt glemmer det, jo mere rutine det bliver. Temmelig upædagogisk, men det virker! (Min kollega havde "bestukket" sine børn med chokolade og is, og hun sagde at de holdt op med at bede om det, da det blev rutine - så jeg tager det meget stille og roligt - og man kan stadig få mange gaver for de 500 kr bleer koster per måned).

Så det ser ud til at vi er på rette vej. Og endda hele 3 måneder før mini-Juniors estimerede ankomst.

Så bliver næste projekt sutten. Men vi venter lige lidt endnu. Status er at han får sutter når vi putter ham i seng og når vi kører i bil (hvilket er temmelig sjældent). Han har ikke længere sut i sin cykelvogn eller i klapvognen, og han får den ALDRIG om dagen til trøst eller andet. Tror ærligt talt ikke at den trøster noget særligt, det er bare en rutine at lægge og lege med den/dem om aftenen og morgenen. 1. september er absolut seneste frist for sutterutinestop. Men nu må vi se, det kan være at det giver sig selv....

Etiketter: , ,

1 Comments:

At 2:27 PM, Blogger Diana said...

Jeg synes det er en rigtig god plan at droppe den dårlige samvittighed. Har så ofte hørt om den ifm. at man får det bedre mens man går derhjemme. Men som du selv er inde på, så skyldes det jo sandsynligvis netop at du er hjemme for tiden. Jeg håber du kan nyde det fuldt ud inden længe.

Kan godt forstå at du er stolt af Junior. Og faktisk har jeg selv savnet lidt bestikkelse da jeg var barn... Jeg ved godt at belønnelsessystemet ofte er udskældt, men så længe det holder sig inden for rimelighedens grænser, synes jeg bestemt det er på sin plads. Hvem bryder sig ikke om lidt påskønnelse?

 

Send en kommentar

<< Home