søndag, august 26, 2007

Tilbage på arbejdet part II

Så er den første weekend i mit arbejdsliv take2 ved at være overstået. Livet er virkelig ændret efter den lille gjorde sin entre i denne verden og vores liv. Men meget er stadig det samme. Det er vel sådan set mest fokus som er anderledes.

I går begyndte jeg så småt at kunne mærke glæden ved at være tilbage. Jeg kan i bund og grund rigtig godt lide min arbejdsplads, og jeg begyndte at glæde mig til at komme i gang for alvor. Med det samme kunne jeg dog mærke samvittigheden røre på sig - hvordan kan jeg glæde mig over noget, som tager mig væk fra min baby? Men det kan jeg, og det vil jeg. Basta!

Men hverdagen ser helt anderledes ud. I stedet for at lægge vores arbejdstider oveni hinandens så vi kan holde fri samtidig, er vi nu nødt til at planlægge at arbejde forskudt, så Junior ikke får for lange dage i vuggestuen. Det er nok den største forskel. Og så at vi har valgt at Junior står op når han vil. Vi vækker ham ikke. Så jeg kan aldrig vide præcis hvornå jeg kommer ud af døren. Men alt i alt kan jeg mærke at det hele virker. Junior elsker sin vuggestue, og endda også den cykelanhænger vi har købt for at transportere ham i. Jeg elsker at cykle igen. Nu er han vågen igen.....

5 Comments:

At 7:46 PM, Anonymous Anonym said...

Lige en tangent.. men den der cykelanhænger, hvad er det for en? Og er i glade for den?
Vi snakker lidt om hvad vi skal, christiania-cykel eller anhænger. Problemet er at c-cykler er pissedyre og så bliver de stjålet, men det ser hyggeligt ud at kunne se barnet og sludre sammen mens man cykler.
I syv sind...
Dejligt at det så rart at komme tilbage på arbejde igen. Det modsatte ville ikke være til at bære!

 
At 7:49 AM, Blogger Solsikke said...

Hej totrange

Det er en Chariot Cougar. Her er et link til den eneste danske forhandler:

http://www.abckids.dk/

Den er vildt god og temmelig dyr... Vi prøvede at finde den brugt, men det kunne ikke lade sig gøre på det tidspunkt.

Men vi er rigtig glade for den. Den er ekstremt sikker og rigtig godt affjedret så han sidder bare så fint, den lille. Og så vejer den næsten ingenting, når man kører rundt.

Knus,
Solsikke

 
At 10:06 AM, Blogger Frøkenhat said...

Det lyder som om, det går godt i det lille hjem. Dejligt at I har mulighed for at tilrettelægge en dagligdag, så Junior får den tid og ro og søvn, han har brug for.

 
At 8:09 PM, Blogger Amor said...

før eller siden starter hverdagen... og ja, så kan man jo lisså godt elske den!
-det gør det ihvertfald ikke sværere...

Lyder dejligt!

 
At 9:38 PM, Blogger Spirren said...

Hvor dejligt, du lyder rigtig tilfreds med at være kommet igang Solsikke.....

Knus

 

Send en kommentar

<< Home