tirsdag, april 07, 2009

Påskeferie!

Så er jeg blevet 15+2. Og maven er stor nu. Rigtig stor. DET er dejligt. Egentlig er jeg heller ikke så plaget af ting og sager. Bækkenet/halebenet holder sig i ro. Ingen kvalme. Jeg er så småt begyndt at kunne drikke kaffe igen. Ikke noget halsbrand endnu. Trætheden er voldsomt aftaget, så nu ligner og føler jeg mig ikke som en hængt kat når frokosten er passeret. Sulten er også næsten normaliseret.

Eneste gener er vel egentlig nattetisseri og det lave blodtryk som giver mig svimmelhed og synsforstyrrelser. Så nu er 2. trimester for alvor i gang og det gælder om at nyde det, inden jeg er for stor og tung til at nyde noget som helst.

Til gengæld er jeg begyndt at mærke liv! Lige som sidst er det typisk når jeg er gået i seng og lægger mig ned på ryggen. Jeg tror at livmoderen bliver trykket flad, for jeg kan mærke noget, der ligesom ”skurrer” rundt derinde. Det er fantastisk!

Jeg synes at det er lidt sent jeg skal ses af min jordemoder. Først om 3 uger! Så jeg er altså 18+2 inden jeg skal til jordemoder. På min-mave stod der, at der var nogle, der skulle til deres 2. jordemoderbesøg i denne uge. Det er vist ikke lige mig. Men måske det er påsken der skubber det hele lidt?

Junior er altså bare en solstråle. Han er så glad så glad. Egentlig synes jeg at han har meget temperament, men han er ikke så vedholdende i sine hysterianfald når jeg sammenligner med andre børn. Han prøver noget af, og bliver sur, hvis man stopper ham, men han tør lige så hurtigt op og er glad igen. Det er altså dejligt. Jeg håber at lillebror/søster bliver lige så easy going.

Vi har styr på navne nu. Lidt tidligt måske og det kan også nå at ændre sig. Men det er rart at vide at vi kan finde på et navn og det ikke bliver et lille stakkels navneløst barn vi venter os.

Og så er der påskeferie, når denne arbejdsdag er klaret!

Etiketter:

1 Comments:

At 4:56 PM, Blogger LOK said...

Dejligt at det går godt med dig. Helt vildt at du allerede er i 2. trimester.

Jeg var til jordemoder første gang i uge 16, og der ville hun ikke undersøge mig fordi det var så tidligt. Så jeg ville dengang godt have ventet et par uger mere.

God Påske til Jer alle!

 

Send en kommentar

<< Home