søndag, juli 12, 2009

29+0 Nervøs

Pyha en weekend. Jeg fik enormt mange plukkeveer fredag og efter at være begyndt at notere dem ned og havde 19 på 4 timer, ringede jeg til fødegangen. De mente ikke at det var alarmerende men ville gerne se mig. Jeg var doven og spurgte om det var ok at jeg så tiden an. Der kom så yderligere 10 de næste 2 timer til trods for godt med afslapning.

Nå, jeg gik i seng og sov fint. Dagen efter var meget stille og rolig 1-2 plukkeveer i timen. Men omkring aften tog det til igen. Jeg ringede derind igen da jeg ved 21-tiden havde haft plukkeveer med 10 min interval i en time. Så tog jeg derind.

Urinen var blank, og så blev der kørt strimmel. I den gode halve time jeg lå der kom der kun 1 plukkeve som blev registreret og 1 som jeg mærkede, men som ikke kom med på strimmelen. Så blev jeg undersøgt indvendigt og alt var helt perfekt. 2,5 cm livmoderhals og ingen tegn på åbning eller væske som ikke burde være der. Pyha. Det var faktisk noget af en lettelse. Det var egentlig også det jeg forventede, men det havde fyldt så meget i over et døgn OM det nu var noget, så det var dejligt at få helt ro i sindet.

I dag har jeg plukkeveer igen. Men så længe de er som de er, vil jeg ikke panikke mere. Nu kan jeg se om de ændrer karakter og ved lidt mere om hvad de mener er hyppige og hvad der skal kunne fjerne dem osv. Så jeg føler mig noget bedre rustet til at observere hvad der sker fra nu af.

Jeg har ikke hørt noget efter sukkerbelastningen. Og intet nyt er i denne sammenhæng godt nyt. Det fandt sted onsdag, så jeg ville da tro at jeg havde fået et brev senest lørdag, hvis der var noget galt. Så jeg vil da vælge at tro på at det var fint nok.

Nu vil jeg smide mig tilbage på sofaen og se resten af etapen. Nu har jeg jo fået ordre på at slappe af, så det kan jo lige så godt udnyttes :-)

Etiketter:

2 Comments:

At 3:06 PM, Blogger LOK said...

Puha kan da godt forstå du er nervøs. Godt at du tog afsted til tjek og at alt ser fint ud.

Håber det går bedre i dag.

Skulle du ikke tilbage og have resultatet af din sukkerbelastning? Men lad os da håbe at den bare er ok.

 
At 11:40 PM, Blogger Diana said...

Kan godt forstå at det gjorde dig nervøs. Men godt at høre, at alt var som det skulle være! Thumbs up!

 

Send en kommentar

<< Home