onsdag, juli 06, 2005

Hybris

Jeps. Så er det nok med alt det piveri og alt den forsigtighed. Nu vil jeg være mor! Det er hermed bestemt. Det har ikke nyttet mig noget at forsøge at undgå nemesis ved at undgå at begå hybris, så nu er jeg ligeglad. Jeg er alligevel ikke overtroisk.

Så nu er der kun 2 måneder til jeg officielt er gravid! Det kræver så at ivm starter efter sommerferien, og at jeg er i en "egnet måned" (de tager en blodprøve på 3. dagen for at se om det er en fornuftig måned eller ej). Men det vil jeg regne med sker.

Faktisk er jeg ikke sådan helt kun positiv lige nu. Jeg overvejer stadig Amoccas tilbud med at vi kan sætte vores kroppe til salg sammen. Måske e-bay? Men jeg tror bare ikke at min er meget værd.

Men nu må det negative vige. Jeg beholder sgu kroppen. Så tvinger vi en masse æg ud af den. Så propper laboranterne noget af min dejlige mands sæd ind i hvert æg, og så vupti har vi en masse befrugtede æg, hvoraf to kan blive til vores tvillinger (ok - jeg vil også være tilfreds med et enkelt barn ;-). De resterende æg kan så blive til lillesøster om et par år.

Det er da en god plan!

6 Comments:

At 3:55 PM, Blogger soesterlystig said...

God plan frøken S.! :-)

 
At 4:01 PM, Blogger HBT said...

Lyder om en rigtig god slagplan du har fundet dig der.

Hvad der forskellen på IVM og IVF?

Knus

 
At 6:01 PM, Blogger Solsikke said...

Hej HBT

Forskellen på ivm og ivf er hormonerne. Ved ivm giver man slet ikke nogen hormoner. I stedet tager man æggene ud inden der er en dominerende follikel der undertrykker de andre. Dvs. mens æggene stadig er umodne.

Dernæst modner man æggene i laboratoriet, befrugter dem med ICSI og sætter dem tilbage på helt konventionel vis. Det skal være ICSI pga noget med overfladen på æggene, der bliver ændret ved denne behandling.

Chancerne er ikke lige så høje som ved ivf, og det er stadig på forsøgsstadiet, så det tæller ikke med i de sædvanlige 3 forsøg.

Men jeg tror nu nok at de er omkring 17 % eller så, så det er da værd at tage med.

Jeg må lave mig et indlæg om ivm en dag. Jeg synes at det lyder som en rigtig spændende teknik, og jeg håber, at de bliver bedre til det, så man i fremtiden kan undgå den langvarige hormonbehandling.

Knus,
Solsikke

 
At 10:23 PM, Blogger HBT said...

Okay det er kun Herlev der laver IVM er det ikke? er det fordi dine æg normalt ikke modner nok at de vil forsøge det?

Knus

 
At 4:42 PM, Blogger Solsikke said...

Hej igen

Jo, så vidt jeg ved, er det kun Herlev der udfører det.

Nææ, det er såmænd ikke pga. mine æg. Jeg aner ikke hvor godt de modner. Men jeg har bedt om at være med, for at kunne undgå hormonerne.

Det bliver i hvert fald spændende!

 
At 9:04 AM, Blogger Spirren said...

Sådan Solsikke :-)

 

Send en kommentar

<< Home