fredag, juli 24, 2009

30+5 Influenza

Puuuh, hvor er det øv at være mig for tiden. Onsdag havde jeg det mærkeligt da jeg vågnede, men jeg kunne ikke rigtig sætte fingeren på det. Jeg havde sovet dårligt om natten selvom jeg var enormt træt. Så jeg besluttede at tage bilen på arbejde. Kunne slet slet ikke se mig selv cykle.

Efter at have afleveret den lille og kommet tilbage i bilen sad jeg bare og kunne ikke forstå hvorfor jeg havde det så skidt, men nu var jeg jo klar, så jeg kørte på arbejde.

Her var en milliard ting at gøre, og da klokken var 12 var jeg dødtræt og klar til at tage hjem uden frokost. Jeg havde forsøgt at spise en banan ved 9-tiden, som jeg var ved at kaste op af og måtte opgive, og jeg havde konstant diarre. Så jeg tog hjem. Eller dvs. lige forbi biblioteket og aflevere et par bøger, og mens jeg var der, lige forbi et supermarked efter et par liter mælk, så vi ikke behøvede at handle mere den dag. Det undrede mig, at jeg frøs sådan.

Vel hjemme kunne jeg ikke andet end at sætte mælken i køleskab og gå direkte i dynerne. Her lå jeg resten af dagen med feber (39,5) og ingen appetit. Desværre heller ingen lyst til at drikke noget, for alt hvad jeg drak føltes som om det satte min mave i oprør og ville direkte ud igen.

Torsdag var lidt bedre. Jeg klarede at stå op og få Junior i vuggestue - efterfulgt af 2 timers apati inden jeg i det mindste kunne klare at ligge og læse / se tv resten af dagen. Feberen var helt klart faldet, til gengæld var hovedpinen og muskelsmerterne i kroppen voldsomme.

Nu er det så blevet fredag og i går troede jeg at jeg bare skulle have det super i dag, men nej. Det tog 3 timer søvn/stirren ud i luften fra sengen efter afleveringen, og nu er jeg kun kravlet ud for at nå at udskifte nogle ryttere fra mit managerhold inden etapen går i gang (det går fint, jeg ligger ca. 19.000 ud af ca. 60.000 hold).

Nøj, hvor er det hårdt. Og jeg har også været svært bekymret for bittelillen. Men han har nu sparket som han plejer. I går fik jeg en masse plukkeveer igen. Ved ikke om min tilstand generer livmoderen på en eller anden måde. Men mon ikke han tærer fra nogle af mine efterhånden rigelige depoter? Jeg har trods alt taget mere end 9 kg på i denne graviditet, og det er ikke barn det hele, så der må være rigeligt med kalorier. Jeg kan dog slet ikke klare mælk, så kalken kommer til at være lidt manglende i nogle dage - har dog fået en smule cultura i kroppen.

Suk, hvor er jeg træt af det her. Og træt. Og øv. Men set fra den lyse side, er det bedre at jeg er syg nu, end om 3 måneder når jeg for alvor skal til at tage mig af bittelillen!

Etiketter: ,

4 Comments:

At 12:44 PM, Blogger LOK said...

Kæreste Solsikke - det lyder da bestemt ikke særligt rart. Håber du snart begynder at få det bedre.

Knus og tanker LOK

 
At 11:36 PM, Blogger Diana said...

Rigtig-god-bedring-kram!

 
At 11:05 AM, Anonymous Anonym said...

Rigtig god bedring Solsikke. Og pas nu rigtig godt på dig selv, også i forbindelse med de plukkeveer, uff jeg husker så tydeligt min første graviditet, der var jeg også lagt ned i lang tid pga. dem. Og nu frygter jeg selvfølgelig at det samme gentager sig med den lille ny i maven. Havde du samme problemer med plukkeveer i din graviditet med Junior?

Knus, Betty

 
At 7:11 PM, Anonymous Anonym said...

Håber du har fået det bedre!

Har du overvejet om det kunne være svineinfluenza?

 

Send en kommentar

<< Home