mandag, august 31, 2009

Aaaaaah....

Første arbejdsdag hvor jeg IKKE skal på arbejde. Jeg har barselsorlov - jeg har barselsorlov - jeg har barselsorlov!!! Hvor ER det skønt.

Jeg havde i øvrigt lidt kvaler overfor Junior. Stort set hver morgen, når jeg følger ham i børnehave, spørger han mig om jeg så skal på arbejde. Hvad skulle jeg nu svare? Når først lillebror er ude kan han jo nok godt regne ud at jeg ikke går på arbejde. Så jeg besluttede mig for at være ærlig og sige at jeg ikke skulle på arbejde, men at jeg nu er så stor at lillebror kan komme ud når som helst, så jeg skal ikke på arbejde.

Han købte den. Vi snakkede lidt om at jeg bare skulle kedelige ting; sove, til lægen osv.

Han er altså en god dreng min lille Junior. Jeg bliver helt varm indeni af at tænke på ham. Når vi er ude charmer han alt og alle, og herhjemme er han bare så kærlig! Skøn dreng. Én til af dem tak!

Jeg synes at der er meget, jeg (vi) skal nå, så jeg er gået i gang med en liste. Nu har jeg fyldt siden ud, så jeg tænkte at jeg hellere måtte gå i gang med at få streget ting fra listen. Det er store og små ting i en skøn blanding. Det der generer mig mest er at det rum som skal være lillebrors værelsen en dag er rodet til med alt muligt skrammel. Det gør jo ikke så meget, fordi han alligevel skal sove hos os i starten. Men det generer mig. Jeg ville gerne have et rum som var klart til ham. Jeg drømmer om at købe wallstickers og gøre rummet rigtig hyggeligt til ham. Lige nu står der en kæmpe computer med scanner/printer, et rædselsfuldt skrivebord, en gæsteseng, et keyboard, en splittet ad barnevogn, højttalere som skal sælges osv. Der er faktisk en plan for at få afviklet det meste, men det involverer Didrik og jeg tror ærligt talt ikke at det betyder noget særligt for ham lige nu. Han er mere optaget af at få malet træværk inden vinteren og andre ligegyldige ting. Ej, det VAR ironisk. Så jeg har også skrevet "at købe pensler" på min liste, for at vise min gode vilje overfor de ting han synes er vigtige.

Men altså, ingen panik. Jeg har det lige som jeg havde det sidst jeg var højgravid: Det vigtigste er at være så klar som muligt til fødslen. Ikke nået med at okse rundt og være dødtræt hvis det så er lige der jeg går i fødsel. I øvrigt vil jeg heller ikke gøre noget som kan provokere en fødsel! Jeg vil gerne gå hele tiden ud. Men nu må vi se.

Etiketter: ,

2 Comments:

At 10:46 PM, Blogger Diana said...

Hurraaaa og tillykke med barslen :)

 
At 8:46 PM, Blogger 2000 happiness said...

Yeah tillykke med barslen... hvor er du bare heldig - er helt misundelig, der er laaang tid til jeg skal gå. Ha det rigtig godt og nyd nu den sidste tid med 3 i huset:o)

 

Send en kommentar

<< Home