mandag, september 14, 2009

38+1: Pyha

Så kom jeg gennem weekenden. Jeg troede godt nok at jeg skulle føde i går! Der var en hel ny styrke i plukkeveerne. Pludselig var de ikke bare sådan "nu strammer livmoderen sammen". Nej, de begyndte at gøre ondt. Nogle trak ned i lårene, nogle fik mig til at gispe efter vejret og stoppe op. Og min mave lavede virkelig mange. Jeg tog et par timer på langs i går eftermiddag for at få dem til at gå væk, men de blev ved med at komme ca. hvert kvarter. Det blev jeg så træt af at holde øje med, og da vi sad og spiste aftensmad og fortsatte med aftenen så forsvandt de lige så stille. Jeg var ude og gå en lille tur og fik ikke nogen nævneværdige veer af det. I nat var der faktisk nærmest ingen og da jeg vågnede heller ingenting.

Pyha!

Og jeg skal til jordemoder i morgen. Jeg er spændt på om der er sket noget, eller om jeg er hermetisk lukket. Jeg vil virkelig gerne vente med at føde. Bare en uge mere! Men jeg glæder mig nu også. Det bliver spændende at møde ham...

Derudover er min mave helt sikkert sunket. Flere har kommenteret det, og jeg kan også selv se det. Jeg har enormt meget udflåd. Meget vandigt og besynderligt (dog ikke helt lige så meget som op til fødslen af Junior). Jeg løber hele tiden på toilettet - mest for at tisse men ikke kun. Det virker som om kroppen bare vil være klar...

Jeg er løbet tør for omeprazol. Jeg vidste at det ville ske og har det også fint med at stoppe det inden fødslen, der er vist en vis risiko for at man får værre mavesyre efter man stopper med en omeprazol-kur end inden. Og jeg ved jo at det forsvinder som dug for solen efter fødslen, så på denne måde kan jeg få mine "abstinenser" mens jeg alligevel ville have halsbrand og ikke når de burde være stoppet.

Men det er ikke sjovt. Nu kan jeg mærke syren og natten og har vildt dårlig ånde. Øvbøv.

Og så er der det med redebyggeriet. Jeg er virkelig sær. Går og sætter ting i snorlige rækker i køleskabet, laver lister og bunker og prøver at aktivere alle mulige. Jeg er vist temmelig belastende... Jeg tror ikke at jeg går denne uge ud (men jeg er dybt upålidelig hvad det angår, så hvem ved?).

Etiketter:

1 Comments:

At 11:33 AM, Blogger Diana said...

Uh Solsikke hvor er det spændende altså!
I denne fase af graviditeten, bilder jeg mig ind, at det er helt ok at sætte folk i sving og være urimelig. Der skal jo være styr på tingene inden vidunderet ser dagens lys.
Jeg følger spændt med over de næste dage :)
Hvis fødslen pludselig overmander dig, så vil jeg da for en god ordens skyld ønske dig en super god fødsel og pøj pøj med det hele!!!

Knus

 

Send en kommentar

<< Home